لیگ برتر انگلیس؛

رویارویی وستهام و چلسی در شهرآورد لندن/ گواردیولا و کلوپ در انتظار لغزش تیم توخل

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۵ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۶ امروز (شنبه) با برگزاری ۵ دیدار آغاز می‌شود که در مهمترین بازی‌ها چلسی در زمین وستهام به میدان می‌رود، لیورپول مهمان ولورهمپتون خواهد بود و منچستر سیتی رودرروی واتفورد خواهد ایستاد.

وستهام - چلسی

در اولین بازی از هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۶ امروز وستهام در زمین خود میزبان تیم صدرنشین چلسی است تا یکی دیگر از دربی‌های لندن رقم بخورد.

شاگردان توماس توخل با ۳۳ امتیاز از ۱۴ بازی صدر جدول را در اختیار دارند و وستهام با ۲۴ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه چهارم قرار دارد.

وستهام که فصل را خوب شروع کرده بود در ۳ دیدار اخیر دچار افت شد و نتوانست به پیروزی دست پیدا کند و از ۹ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز به دست آورد.این تیم در آخرین بازی خود در رقابت‌های لیگ جزیره در خانه خود برابر تیم برایتون متوقف شد و دو امتیاز ارزشمند را از دست داد.

چلسی در آخرین بازی خود در رقابت‌های لیگ جزیره در زمین واتفورد به پیروزی دو و یک دست پیدا کرد تا همچنان صدر نشین جدول باقی بماند.

نکات آماری

  • وستهام از ۶ دیدار خانگی اخیر در لیگ جزیره برابر چلسی به سه پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده و یک شکست داشته است.
  • چلسی فصل گذشته برابر وستهام در دیدار رفت و برگشت به پیروزی رسید، آخرین باری که آبی‌های لندن مقابل وستهام سه بار پیاپی پیروز شد به ۱۰ سال پیش برمی گردد.
  • وستهام در چهار دربی اخیر لندن در لیگ جزیره ۲ شکست یک پیروزی و یک تساوی داشته است.
  • چلسی در ۷ شهر آورد گذشته خارج از خانه در لندن به پیروزی دست یافته که یک رکورد در فوتبال انگلیس محسوب می‌شود. آبی‌ها در این ۷ بازی ۶ کلین شیت داشته اند.

ولورهمپتون - لیورپول

از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز ولورهمپتون پذیرای تیم لیورپول خواهد بود. شاگردان یورگن کلوپ در لیورپول از ۱۴ بازی ۳۱ امتیاز کسب کرده اند و در رتبه سوم جدول قرار دارند. ولورهمپتون هم از همین تعداد بازی ۲۱ امتیاز کسب کرده و در رتبه هشتم است.

سرخ پوشان لیورپول این روز‌ها در اوج آمادگی آماری قرار دارند. آن‌ها در سه بازی اخیر خود در لیگ جزیره موفق شدند در هر بازی ۴ گل به ثمر رسانند.این تیم با ۴۳ گل زده گلزن‌ترین تیم این فصل لیگ جزیره محسوب می‌شود.

شاگردان کلوپ برای آنکه از کورس قهرمانی عقب نمانند به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه نیاز مبرم دارند. لیورپول در صورت پیروزی در این بازی و در صورتی که دو تیم چلسی و منچسترسیتی نتوانند بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذارند به صدر جدول خواهد رسید.

نکات آماری

  • ولورهمپتون از ۱۴ بازی خود مقابل لیورپول در لیگ برتر فقط یک پیروزی به دست آورده و در ۱۳ بازی دیگر ۲ تساوی و ۱۱ شکست داشته است. تنها پیروزی این تیم به دسامبر سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد.
  • ولورهمپتون ۹ بازی آخر خود در لیگ را به لیورپول واگذار کرده و در این بازی‌ها ۲۰ گل دریافت کرده و فقط ۲ گل زده است.
  • لیورپول در ۸ بازی اخیر خارج از خانه برابر ولورهمپتون شکستی نداشته و به ۵ پیروزی ۳ تساوی دست یافته است آخرین شکست لیورپول در ورزشگاه مولینکس به آگوست سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد.
  • ولورهمپتون در سه بازی پیاپی کلین شیت کرده است در حالی که پیش از این در ۱۸ بازی این رکورد را ثبت کرده بود.

واتفورد- منچسترسیتی

از ساعت ۲۱ امشب منچستر سیتی مهمان واتفورد خواهد بود.منچسترسیتی از ۱۴ بازی ۳۵ امتیاز کسب کرده و پس از چلسی در رتبه دوم جدول جای گرفته است. واتفورد هم با ۱۳ امتیاز از ۱۴ بازی در رتبه هفدهم قرار دارد.

واتفورد که موفق شده بود خود را از منطقه خطر خارج کند با ۲ شکست پیاپی برابر لستر سیتی و چلسی بار دیگر به منطقه خطر بازگشت.

شاگردان پپ گواردیولا در تلاش خواهند بود تا سه امتیاز این بازی خارج از خانه را به دست آورند تا در صورت لغزش احتمالی چلسی صدرنشین لیگ شوند. در صورتی که چلسی برابر وستهام پیروز نشود و من سیتی واتفورد را شکست بدهد سیتیزن‌ها به صدر جدول خواهند رفت.


نکات آماری

  • واتفورد در رقابت‌های لیگ جزیره هرگز نتوانسته است من‌سیتی را شکست بدهد (۱۰ شکست و ۲ تساوی) و در ۱۰ شکست آخرش برابر این تیم ۳۷ گل خورده و فقط ۴ گل زده است.
  • منچستر سیتی در ۱۸ بازی گذشته خود برابر واتفورد در همه رقابت‌ها شکست نخورده و ۱۶ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده و در مجموع ۵۹ گل به ثمر رسانده است.
  • واتفورد که دو هفته قبل منچستر یونایتد را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد به دنبال آن است که منچسترسیتی را نیز شکست دهد تا برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ در یک فصل هر ۲ تیم را شکست داده باشد.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار