فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت مطرح کرد؛

اقتدار نیروی دریایی ارتش و بهره مندی از نیرو‌های بومی متعهد و متخصص

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت بر اقتدار نیروی دریایی و بهره مندی از نیرو‌های بومی متعهد و متخصص در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در رشت امروز به مناسبت ۷ آذر؛ روز نیروی دریایی گفت: باز نگه داشتن مسیر‌های مهم آبی که ممر اصلی واردات و صادرات اقلام و کالا‌های اساسی کشور بود و ثبت بیش از ١٠ هزار عملیات اسکورت شناور‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، نشانه اقتدار نیرو در آن برهه حساس بود.

او به اقتدار نیروی دریایی و بهره مندی از نیرو‌های بومی متعهد و متخصص در عرصه‌های مختلف آموزش، ساخت تجهیزات و شناور‌ها و برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف دفاعی اشاره و تأکید کرد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت اظهار داشت: در حوزه ساخت شناور‌های سطحی و زیرسطحی نیمه سنگین، سبک و تاکتیکی، در حوزه دفاع موشکی، جنگ‌های الکترونیک و هوش مصنوعی هم پیشرفت‌های زیادی به دست آمده و حتی در برخی از این حوزه‌ها خودکفایی حاصل شده است.

امیر شعبانزاده ادامه داد: آمادگی کامل و به روز بودن نیروی دریایی راهبردی، این نیرو را در اجرای مأموریت‌های محوله به استقلال کامل رسانده است.

او تصریح کرد: اجرای مأموریت ١۵٠ روزه از سوی ناوگروه ٧۵ نداجا، با گذر از مسیری به طول ١٣ هزار مایل دریایی که در تاریخ نیروی دریایی کشور بی سابقه بود، نقطه عطفی در اثبات توانمندی‌های این نیروی راهبردی محسوب می‌شود.

۷ آذر ماه به منظور قدردانی از نیروی دریایی ارتش که برای صیانت از مرز‌های دریایی کشور تلاش می‌کنند، روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به اختصار نداجا نامیده می‌شود، یکی از ۴ نیروی زیرمجموعه ارتش است که مسئولیت حفاظت و نگهبانی از آب‌های سرزمین ایران در دریای عمان و دریای خزر را برعهده دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.