افزایش ۲۰ درصدی نرخ گاز در ترکیه

شرکت لوله گذاری نفت و گاز ترکیه اعلام کرد نرخ گاز مصرفی بخش صنایع و تولید کنندگان برق در این کشور ۲۰ درصد دیگر افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، بهای گاز مصرفی بخش صنایع و تولید کنندگان برق در ترکیه ۲۰ درصد دیگر افزایش یافت.

شرکت لوله گذاری نفت و گاز ترکیه (بوتاش) با انتشار اطلاعیه‌ای نرخ گاز مصرفی برای واحد‌های صنعتی و نیروگاه‌های گازی تولید برق را به میزان ۲۰ درصد افزایش داد.

بر اساس این اطلاعیه قیمت هزار مترمکعب گاز مصرفی برای واحد‌های صنعتی ۴۱۷۸ و برای نیروگاه‌های گازی تولید کننده برق ۴۸۰۰ لیر شد.

این نهمین افزایش نرخ گاز در ترکیه در سال جاری میلادی است که از تاریخ یکم دسامبر (۱۲ آبان) محاسبه خواهد شد. شرکت بوتاش دلیل این روند را افزایش نرخ گاز در بازار‌های بین المللی و افزایش قیمت ارز اعلام کرده است.

گفتنی است نرخ گاز مصرفی برای منازل و واحد‌های تجاری نیز از اول ماه اکتبر ۱۵ درصد افزایش یافته بود. نرخ گاز در ترکیه در شرایطی افزایش می‌یابد که بیش از یک سوم از۲۱/۵ میلیون مشترک گازی این کشور به دلیل عدم پرداخت به موقع قبض خود حداقل یکبار با قطعی گاز و پرداخت هزینه‌های گزاف برای وصل شدن مجدد به شبکه را تجربه کرده اند.

به عقیده منابع آگاه؛ افزایش نرخ گاز در ترکیه افزایش نرخ تورم و تعمیق افسارگسیختگی گرانی کالا‌های اساسی و خدمات را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار