کرمانشاه از استان های پیشرو در وودبال کشور

مسئول کمیته آموزش انجمن وودبال کشور گفت:استعداد‌های خوبی شناسایی شده و کرمانشاه را می‌توان یکی از استان‌های پیش رو در وودبال به حساب آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدمهدی سعیدی نایب رئیس فدراسیون آسیایی و مسئول کمیته آموزش انجمن وودبال کشور با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در کرمانشاه،در حاشیه اختتامیه کارگاه آموزش مقدماتی وودبال که در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این کارگاه ۲ روزه  با استقبال خوب علاقه‌مندان به رشته گلف مواجه بود و حدود ۹۰ نفر در هر دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

او با بیان اینکه در این دوره استعداد‌های خوبی شناسایی شد، افزود: با اینکه هنوز قضاوت زود است، اما فکر می‌کنم اگر حمایت‌ها ادامه داشته باشد کرمانشاه می‌تواند یک تیم خوب و مدعی عازم رقابت‌های قهرمانی کشور کند.

سعیدی بیان داشت: کرمانشاه یکی از استان‌های پیش رو در رشته وودبال به حساب می‌آید و در گذشته نیز فعالیت‌های خوبی از جمله میزبانی اردوی تیم ملی وودبال و برگزاری اولین دوره مربی گری درجه سه کشور را داشته است.

نایب رئیس فدراسیون آسیایی وودبال، همچنین با اشاره به برگزار نشدن مسابقات قهرمانی وودبال کشور طی ۲ سال اخیر به خاطر شرایط کرونایی کشور، ادامه داد: تلاش می‌کنیم امسال مجوز برگزاری این رقابت‌ها را کسب کنیم.

وی در عین حال از برگزاری رویداد "چالش مهارتی" در ۲ فاز و به میزبانی مراکز استان‌های کشور خبر داد و گفت: این دوره با هدف افزایش تمرکز بازیکنان برگزار می‌شود.

سعیدی در ادامه به معرفی اجمالی رشته وودبال پرداخت و اظهار داشت: این رشته ترکیبی از گلف و چوگان است که در ۱۲ میدان چمنی و ۶ میدان ساحلی قابل برگزاری است.

مسئول کمیته آموزش انجمن وودبال کشور با بیان اینکه طول و عرض زمین وودبال در شرایط مختلف تفاوت دارد، گفت: زمین وودبال از طریق نصب طناب مشخص و بازیکنان باید توپ مخصوص را به سمت دروازه ۳۰ سانتی متری با چکش شلیک کنند.

او با بیان اینکه در وودبال برخلاف رشته‌های دیگر هرچه امتیاز بازیکنان کمتر باشد موفق‌تر عمل کرده اند، افزود: هر بار که توب از طناب کشی زمین عبور کند یک امتیاز به بازیکن داده می‌شود و همین امتیازات او را از کسب عنوان دور می‌کند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.