اعمال محدودیت‌های جدید در کره جنوبی همزمان با ثبت رکورد کرونایی جدید

همزمان با ثبت رکورد جدید کرونا در کره جنوبی، مقامات این کشور از اعمال محدودیت‌های جدید خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در پی رکورد زدن دوباره آمار کرونایی در کره جنوبی، مقامات این کشور از اعمال محدودیت‌های جدید به منظور مقابله با شیوع این بیماری خبر دادند.

«کیم بو کیوم» نخست وزیر کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد کشورش شمار افراد مجاز در دورهمی‌های خصوصی را در پایتخت این کشور به ۶ نفر و در دیگر مناطق کشور به ۸ نفر محدود خواهد کرد. بر اساس اعلام وی این محدودیت به مدت یک ماه و از هفته آینده اعمال می‌شود. پیش از این سقف افراد مجاز برای دورهمی‌های جمعی در پایتخت این کشور ۱۰ نفر و در مناطق دیگر این کشور ۱۲ نفر اعلام شده بود.

موارد ابتلا به کرونا در کره جنوبی روز پنجشنبه رکورد جدیدی ر ا به ثبت رساند؛ تا جایی که مقامات این کشور مجبور شدند تا معافیت‌های قرنطینه‌ای را برای مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند و بطور کامل واکسینه شده اند را به مدت دو هفته به منظور محافظت در برابر سویه جدید اُمیکرون متوقف کنند.

بر این اساس، آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) از ثبت ۵ هزار و ۲۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره همچنین اعلام کرده این کشور به قرنطینه ۱۰ روزه برای تمامی مسافرانی که از امروز (جمعه) وارد کشور می‌شوند، نیاز دارد.

این اقدامات همچنین پس از آن انجام می‌شود که این کشور روز چهارشنبه از ثبت نخستین موارد ابتلا به سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون خبر داده بود. این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد ۵ مورد ابتلا به سویه اُمیکرون شناسایی شده که از جمله این افراد، یک زوج بوده اند که به طور کامل واکسینه شده و هفته گذشته از نیجریه آمده بودند. پس از آن نیز دو نفر از اعضای خانواده این زوج و یک نفر از دوستانشان آمده بود که این افراد مبتلا به سویه جدید کرونا بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار