لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:

آمریکا از اوکراین در برابر «اتحاد جماهیر شوروی» دفاع می‌کند

وزیر دفاع اوکراین هنگام سخنرانی درباره بحران اوکراین، به جای روسیه، از «اتحاد جماهیر شوروی» نام برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول، پایتخت کره جنوبی، هنگامی که در مورد وضعیت اوکراین صحبت کرد، روسیه را «اتحاد جماهیر شوروی» عنوان کرد.

آستین در سخنرانی خود، با اشاره به حمایت از اوکراین، گفت: «بهترین سناریو برای ما جلوگیری از حمله «اتحاد جماهیر شوروی» به اوکراین است.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در استکهلم درباره افزایش تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف مدعی شد که روسیه، اوکراین را از لحاظ نظامی و همچنین دیپلماتیک تحریک می‌کند.

بلینکن همچنین پیش از آغاز مذاکرات با لاوروف، ضمن ابراز نگرانی از اقدامات روسیه در قبال اوکراین، گفته بود که اگر روسیه به رویارویی با اوکراین متوسل شود با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که علی‌رغم تکذیب مقامات روس، مقامات آمریکایی چندی پیش به همتایان اروپایی خود هشدار دادند که روسیه ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای تهاجم احتمالی به اوکراین باشد، اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا‌ها ارائه نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار