رئیس جمهور بلاروس:

لهستان اطلاعات قبر‌های بی نشان مهاجران را مخفی می‌کند

رئیس جمهور بلاروس گفت گور‌های بی نام و نشان زیادی از مهاجران در امتداد مرز بلاروس و لهستان وجود دارد که ورشو این اطلاعات را پنهان می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت لهستان اطلاعات مربوط به قبر‌های بی‌نشان مهاجران را پنهان می‌کند.

رئیس جمهور بلاروس به ریانووستی گفت: گور‌های بی نام و نشان زیادی از مهاجران در امتداد مرز بلاروس و لهستان وجود دارد و ورشو این اطلاعات را پنهان می‌کند. هم در جنگل‌ها و حالا هم در دریا، گور‌های بی‌نشان زیادی از مهاجران  وجود دارد. چه کسی این افراد را دفن می‌کند؟ هیچ اطلاعاتی در این باره نیست و هیچ کس حق رفتن به آن مکان ها را ندارد.

به گفته لوکاشنکو، خبرنگاران و سازمان‌های بین المللی فقط به مرز بلاروس دسترسی دارند.

هزاران پناهجو از خاورمیانه همچنان در مرز بلاروس و لهستان هستند و از آنجایی که ورشو به آن‌ها اجازه ورود به اتحادیه اروپا را نمی‌دهد، نمی‌توانند وارد این اتحادیه شوند. لهستان، بلاروس را عامل بحران مهاجران می‌داند، اما مینسک این ادعا را رد کرده و می‌گوید به دلیل تحریم‌های غرب نمی‌تواند جریان مهاجران را مدیریت کند و  پناهندگان به دلیل عملیات نظامی که آمریکا و اتحادیه اروپا در دهه‌های گذشته انجام داده‌اند، مجبور به ترک کشور‌های خود شده‌اند.

تنش بین لهستان و بلاروس از چند ماه پیش بالا گرفته است. دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بار‌ها دست داشتن در بحران مهاجران را رد کرده است. کمیته مرزی دولت بلاروس ضمن تایید ورود بسیاری از پناهجویان به لهستان تاکید کرده است که ورشو نسبت به مهاجران نگرش «غیرانسانی» دارد.

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در پی هجوم هزاران مهاجر غیرقانونی به مرز‌های لهستان، دستور تشکیل جلسه اضطراری داده است و نیرو‌های نظامی این کشور نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
علی
۰۱:۰۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
دو یا سه سال پیش . سفارت لهستان درایران به قبرستان لهستانی ها در تهران دست دارزی کرد و کلیه سنگهای قدیمی را از قبرستان خارج کرد
آخرین اخبار