دیدار وزیر خارجه ترکیه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد با همتای بلاروسی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با ولادیمیر مکی، همتای بلاروسی خود و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استکهلم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در صفحه توییتر خود نوشت که در بیست‌ و هشتمین نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) که در استکهلم برگزار شده با همتای بلاروسی خود و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره  مسائل سیاست خارجی و روابط دو جانبه  دیدار و به گفت‌وگو پرداخته است.

چاووش اوغلو نوشت او و جوزپ بورل درباره مسائل سیاست خارجی از جمله افغانستان، لیبی، اوکراین و قبرس گفت‌وگو کردند.

روابط ترکیه و بلاروس، توسعه منطقه‌ای و بحران مهاجران سرفصل‌های دیدار دو جانبه چاووش اوغلو و ولادیمیرمکی،همتای بلاروسی اش بود.

وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه خواستار دیپلماسی برای حل بحران اوکراین شد.

مولود چاووش اوغلو در سخنرانی خود در بیست و هشتمین نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) درباره تنش ها بین اوکراین و روسیه گفت: این موضوع باید از طریق دیپلماسی حل شود. توافقات مینسک و رعایت قوانین بین المللی مهم است. 

چاووش اوغلو با ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر علیه کریمه، تاکید کرد که ترکیه الحاق غیرقانونی کریمه را به رسمیت نخواهد شناخت.

شورای وزیران نهاد مرکزی تصمیم‌گیری و حاکمیت سازمان امنیت و همکاری اروپاست و هدف آن فراهم کردن فرصتی برای کشور‌های شرکت‌ کننده برای ارزیابی فعالیت‌های سازمان و تقویت گفت‌وگو درباره موضوعات مرتبط با امنیت است.

وزرای خارجه ۵۷ کشور در این نشست سالانه ۲ تا ۳ دسامبر در استکهلم شرکت می‌کنند.

اخیرا اختلافات زیادی بین ترکیه و اتحادیه اروپا وجود داشته است. چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل از اقدامات ترکیه در منطقه ترک‌نشین قبرس به شدت انتقاد کرده بود. در مقابل، آنکارا نیز مواضع این اتحادیه را یکجانبه خواند. اختلافات اخیر نشان داد که اتحادیه اروپا نگرشی انتقادی به سیاست‌های آنکارا دارد و بسیاری از تصمیمات و اقدامات اردوغان را به چالش می‌کشد.

پیشتر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفته بود که روابط این اتحادیه با ترکیه بهبود یافته و از زمانی که مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به عهده گرفته، حدود ۳۰ درصد از وقت خود را صرف «هموارسازی» روابط اتحادیه با ترکیه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار