آذربایجان‌شرقی سفید‌پوش شد

به دنبال فعالیت سامانه جدید بارشی،برف پاییزی نواحی شمالی استان را سفید پوش کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،با ورود سامانه جدید بارشی به استان آذربایجان شرقی از عصر روز گذشته در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان برف باریده است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است: فعالیت این سامانه تا اواخر امروز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و موجب بارش باران و برف و وزش باد شدید، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های کوهستانی می‌شود.

بارش برف و افت دما در روزهای آغازین پاییز، مردم برخی شهرهای استان را به پوشیدن لباس های گرم و استفاده از وسائل گرمایشی مجبور کرده است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بارش برف در نواحی شمال و شمال شرقی استان و بروز پدیده مه به ویژه در شهرستان ورزقان احتمال لغزندگی خودروها در جاده ها وجود دارد بنابراین رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

استان آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار