دیدار شورای علمای شیعه افغانستان با معاون رئیس الوزرای طالبان

هیاتی از شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون رییس الوزرای طالبان گفته‌است که اهل تشیع نقش و جایگاه خود را در «نظام اسلامی» داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان گفته که در دیدار با شورای علمای شیعه اوضاع سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفته‌است.

این سخنگوی طالبان به نقل از ‏محمد اکبری؛ عضو شورای علمای شیعه نوشته است: «خوشحال هستیم که با طی نمودن مسیر دشواری کشور ما آزاد شده و امروز صاحب نظام اسلامی شده‌ایم.»

به نوشته بلخی، اکبری افزوده‌است که علمای شیعه افغانستان در کنار طالبان ایستاده‌اند. اکبری گفته‌است: «ما از نظام اسلامی اطاعت و حمایت می‌کنیم».

سیدحسین عالمی بلخی؛ معاون شورای علمای شیعه در دیدار با معاون رییس الوزرای طالبان گفته‌است که افغانستان دیگر متحمل جنگ شده نمی‌تواند، «باید تفاهم و تحمل داشته باشیم».

بلخی گفته‌است: «می‌خواهیم رابطه اهل تشیع با نظام  طالبان استوار باشد و اهل تشیع نقش و جایگاه خود را در نظام اسلامی داشته باشند.»

‏حنفی اطمینان داده که با آمدن حکومت طالبان امنیت تامین شده و گلیم فساد برچیده شده است.

معاون رئیس الوزرای طالبان گفته‌است که این حکومت خانه همه افغان‌هاست، هر کسی در قانون اسلامی حیثیت مساوی دارد و زورگویی پایان یافته است. 

او گفته است که طالبان حکومت‌داری و کمک‌های بشردوستانه همه ولایات و مردم را بدون تبعیض در نظر می‌گیرد.

این در حالی است که طالبان دولتی را تشکیل داده که همه اعضای آن طالب و عمدتا پشتون هستند و هیچ جایگاهی برای سایر اقوام افغانستان به ویژه شیعیان هزاره در نظر نگرفته‌ نشده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار