فرماندار راسک: مانع‌زدایی، وظیفه مسوولان برای افزایش اشتغال است

فرماندار راسک گفت: مانع‌زدایی سرمایه‌گذاری در حوزه مرز، خدمات، ایجاد کارگاه‌های بزرگ و کوچک از وظایف اصلی مسوولان راسک برای افزایش تولید و اشتغال است تا بتوان مشکلات بیکاری این شهرستان مرزی را به حداقل رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا فرماندار راسک  اظهار داشت: به گواه تجربه و علم بهترین، موثرترین و پایدارترین نتایج در تامین امنیت با چاشنی رضایت مردمی در اعمال رویکرد امنیت اشتغالزا و اقتصادمحور است.

وی به روان‌سازی فعالیت‌های تجاری و صادرات و واردات در مرز پیشین اشاره کرد و افزود: امروز در مناطق برخوردارتر از ما اثر اجرای طرح‌های مولد و پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌محور مشاهده می‌شود.

او ادامه داد: در تعیین هر وضعیت نامساعد و مناسب، مسوولان به تناسب عملکرد سهم دارند و با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم و انتظار استاندار جدید تمرکز و تقویت و تکمیل زیرساخت‌های حوزه اقتصادی و اشتغال بوده و شخصا پیگیر روند اجرا و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و زیرساختی مناطق است.

وی خاطر نشان کرد: می‌بایست به مشکل تناقضات رفتاری و عملکردی در نحوه اعطای تسهیلات بخش‌های مختلف به متقاضیان توجه کرد چرا که بعضاً مشاهده می‌شود به عنوان نمونه استاندارد‌ها و معیار‌های پرداخت تسهیلات تبصره‌ای نظیر وام‌های ازدواج با تسهیلات اشتغالزایی یا احداث مسکن روستایی بسیار متفاوت است.

کدخدا با اشاره به اینکه احساس می‌شود شاخص‌ها و فرمول و قواعد آزادسازی و تخصیص اقساط این قبیل تسهیلات متغیر است، افزود: درصد و میزان برخی تعاملات بین دستگاهی برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال محلی پایین‌تر از حد انتظار و نیاز است و نباید اجازه داد سرمایه‌گذاران بومی داوطلب بر اثر یأس و استیصال، دانسته یا ناخواسته باوجود میل باطنی متوسل به سکونت و فعالیت در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر شوند.

فرماندار راسک بیان کرد: شرایط این شهرستان به لحاظ موقعیت مرزی و وسعت و حجم چشمگیر اشتغال معیشتی وابسته به فعالیت‌های آزاد و کسب کار بازار و معاش مرزی متاثر از تدابیر و تصمیمات مسوولان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار