مدیر آموزش و پرورش رامشیر:

خانواده از عوامل اجتماعی تاثیرگذار در فرایند تربیت است

شریفی گفت: خانواده از عوامل اجتماعی تاثیرگذار در فرایند تربیت است و مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه سبب تحقق اهداف آموزشی و تربیتی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی شریفی، مدیر آموزش و پرورش رامشیر در نخستین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان این شهرستان با بیان اینکه مشارکت در فعالیت‌های مدرسه، حق والدین است، گفت: خانواده از عوامل اجتماعی تاثیرگذار در فرایند تربیت است و مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه سبب تحقق اهداف آموزشی و تربیتی می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعامل سازنده و ارتباط مستمر بین اولیاء و دست اندرکاران تعلیم و تربیت است که شرایط تحصیل دانش آموزان را بهبود می‌بخشد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدرسه باید با مشارکت والدین انجام شوند.

شریفی ارائه گزارش شفاف و دقیق از عملکرد مالی و آموزشی به همراه تشریح طرح‌ها و برنامه‌های مدرسه را عامل جلب اعتماد مردم و خروج از تنگنا‌های آموزشی و تربیتی و همچنین افزایش سطح مشارکت آن‌ها دانست و بیان داشت: امیدواریم در پرتو همکاری پایدار و هدفمند این مجموعه توانمند، راهکار‌های اثربخشی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به کار گرفته شود، بنابراین طراحی الگوی مشارکت اولیا و مربیان ضرورتی دوچندان دارد.

مدیر آموزش و پرورش رامشیر در پایان با تشریح کارکرد‌های انجمن اولیا و مربیان در مدارس، تصریح کرد: وقوع تحولات گسترده در زندگی اجتماعی و رشد آگاهی‌های عمومی ایجاب می‌کند که با عبور از روش‌های سنتی به مدد یافته‌های علمی، تعامل بهتری با خانواده‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.