دیگر خبری از تصمیم‌های ناگهانی در حوزه کشاورزی نخواهد بود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:دیگر خبری از تصمیم‌های ناگهانی که به کشاورزی ضربه می‌زد، نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی که امروز در میز ملی خرما در شهرستان دشتستان حضور داشت، عنوان کرد طبق تاکید وزیر جهاد کشاورزی هیچ تصمیمی بدون بخش خصوصی گرفته نمی‌شود و دیگر خبری از تصمیم‌های ناگهانی که به کشاورزی ضربه می‌زد، نخواهد بود.

او به این نکته اشاره کرد که حدود ۴۰ درصد نخلستان‌های کشور فرسوده است و سال‌های قبل اعتبارات خاصی برای نوسازی آن‌ها اختصاص نیافته است.

به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، ۳ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که ۲۴ میلیون تن محصولات تولید می‌کنند و سهم استان بوشهر از تولیدات باغی ۳۵۰ هزار تن است.

برومندی، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد باغ‌های کشور فرسوده است، بیان کرد: در دولت جدید، و طبق برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی، برای اصلاح و احیای باغ‌ها و تولید نهال تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


به گفته او، در بودجه ۱۴۰۱ به حوزه باغبانی و شیلات به عنوان حوزه‌های ارزآور توجه شده است.

 معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی یکی از موضوعات مهم  در حوزه خرما را نهال عنوان کرد که در همین زمینه حفظ گونه‌های بومی مدنظر قرار گرفته است.

برومندی همچنین یکی از اقدام‌های مهم مجلس را، برگرداندن اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بهتر بازار برشمرد و صادرات را یکی از اولویت‌های جدی این وزارت خواند.

او همچنین تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در صورتی که احساس کند تولید ضربه می‌خورد، با در نظر گرفتن سود کشاورزان، قیمت تضمینی را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: نخل ، نخلستان ، خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.