پادکست تیزبین؛

از نگرانی یونیسف از وضعیت بشری در افغانستان تا خواست عفو بین الملل از رهبران جهان برای حفاظت از دستاوردهای زنان افغانستان

شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز ساعت ۱ بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود. 

نگرانی یونیسف از وضعیت بشری در افغانستان

اداره یونیسف در گزارشی که در مورد جنوب آسیا نشر کرده، گفته است وضعیت بشری در افغانستان به این دلیل بحرانی است که نیازمندی‌های اصلی از جمله مواد غذایی و بهداشتی، و عرضه خدمات عمومی با مشکل جدی روبه‌رو است.

به گفتۀ یونیسف ، در نتیجه خشکسالی، مردم با عدم مصونیت غذایی روبه‌رو شده اند که وضعیت را پیچیده‌تر ساخته است

اعلام آمادگی پاکستان برای میزبانی اجلاس سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان

شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان گفت که اسلام آباد آماده است از این نشست در ۲۶ قوس ۱۴۰۰ میزبانی کند. به گفته او، عربستان سعودی، مسئول برگزاری اجلاس سازمان همکاری اسلامی، ابتکار مهمی را اعلام کرده تا نشست فوق العاده شورای وزیران این سازمان برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار شود. 

سازمان همکاری اسلامی، ۵۷ عضو دارد و افغانستان به عنوان یکی از بنیانگذاران، در سال ۱۹۶۹ میلادی عضویت آنرا کسب کرده بود. 

وعده کمک۳۲ میلیون دالری کره جنوبی به مهاجرین افغانستان 

وزارت خارجه کره جنوبی گفت که بخشی از این کمک برای غذا و دارو برای مهاجران افغانستانی در ایران و پاکستان اختصاص داده شده که از سوی ملل متحد به آنان رسانده خواهدشد.

کره جنوبی تعهد کرده که به کمک با افغانستانی ها ادامه خواهد داد.

افغانستان از موضوعات مورد بحث اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو

وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو، در اجلاس امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه، که در ریگا پایتخت لاتویا برگزار می‌گردد مسئله افغانستان را در کنار سایر موارد به بحث می‌گیرند.

در این نشست، مقام‌های ناتو می‌خواهند ارزیابی مشترک از ماموریت چندین ساله ناتو در افغانستان داشته باشند.

خواست عفو بین الملل از رهبران جهان برای حفاظت از دستاوردهای زنان افغانستان

سازمان عفو بین‌الملل یک عریضۀ آنلاین نشر کرده و از مردم خواسته که با امضای آن از رهبران جهان بخواهند که برای حفاظت حقوق زنان افغانستان بر طالبان فشار وارد کنند.

این سازمان هشدار می‌دهد که این دستاورد‌ها امکان دارد زیر حاکمیت طالبان از بین بروند. اعلامیه می‌افزاید که دخترانِ فراتر از کلاس ششم از آموزش محروم و زنان کارمند در بسیاری بخش‌ها خانه نشین شده اند و آزادی‌های آنها سلب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.