الیزه:

مکرون سه شنبه با لاپید دیدار می‌کند

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بعد از ظهر سه شنبه با رئیس جمهور فرانسه دیدار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) شامگاه دوشنبه تایید کرد یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بعد از ظهر سه شنبه در چارچوب سفری به اروپا با هدف تاثیرگذاری بر موضع پاریس و لندن درباره پرونده هسته‌ای ایران، با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد.

مذاکرات بین ایران و کشور‌های غربی درخصوص احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ روز دوشنبه پس از پنج ماه وقفه در وین اتریش از سر گرفته شد.

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند یائیر لاپید علاوه بر پرونده ایران، قرار است با رئیس جمهور فرانسه درخصوص نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» که متعلق به شرکت امنیت سایبری اسرائیلی NSO است، گفتگو کند.

بنا بر اعلام رسانه ها، این نرم افزار احتمالا امکان هک و جاسوسی از شماره تلفن‌های دست کم ۱۸۰ خبرنگار، ۸۵ فعال حقوق بشر و حتی ۱۴ رئیس جمهور از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را فراهم آورده است که این مسئله طی چند ماه اخیر رابطه بین فرانسه و اسرائیل را متزلزل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار