توقیف سه محموله مرغ زنده در بیجار

رییس شبکه دامپزشکی بیجار از شناسایی و توقیف سه دستگاه کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هادی اسکندری رییس شبکه دامپزشکی بیجار اظهار کرد:خودرو‌های توقیف شده حامل بیش از سه هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده به وزن ۱۱ تُن و به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بودند که از یکی از مرغداری‌های فاقد مجوز حمل بهداشتی بیجار با هدف سودجویی بارگیری شده بود.

او افزود: پس از انعکاس موضوع به مقامات قضایی، خودرو‌های حمل توقیف شده و محموله‌های مرغ نیز برای کشتار و عرضه با قیمت مصوب دولتی به کشتارگاه بیجار ارسال شدند.

رییس شبکه دامپزشکی بیجار همچنین از پلمب یک واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازدید‌های مستمر اکیپ‌های نظارت بر بهداشت عمومی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و در راستای جلوگیری از تخلفات بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان، یک واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی پلمپ شد.

اسکندری افزود: در بازدید‌های صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان بهداشتی این شبکه، یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی به علت عرضه مرغ تاریخ مصرف گذشته، تخلفات بهداشتی و عدم توجه به تذکرات داده شده در زمینه رعایت اصول بهداشتی پلمب و پرونده واحد به منظور رسیدگی‌های بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد.

او تاکید کرد: واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیجار، مسئولیت نظارت بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارد و عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی، مراتب را از طریق تلفن ۳۸۲۲۳۹۹۱ و یا تلفن گویای ۱۵۱۲ گزارش نمایند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.