تمام مدیران برای رفع کسری بودجه باید با وزارت اقتصاد و دارایی همکاری کنند

رئیس جمهور گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد و دارایی برای تأمین بودجه از این طریق همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار امیدواری کرد برنامه مولد سازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه‌ها و قوای کشور هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

 رئیسی گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد و دارایی برای تأمین بوجه از این طریق همکاری کنند.
 رئیس جمهور گفت: همچنین اهتمام مسئولان را برای تثبیت قیمت‌ها و آرامش بازار اقدامی ارزنده وضروری دانست و خواستار تداوم نظارت دقیق و جدی بر قیمت‌ها و تنظیم بازار شد.

در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهکار‌های پیشنهادی برای اجرای برنامه مولد سازی دارایی‌های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تامین بخشی از منابع بودجه گزارش داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش اموال مازاد دولت مجوز‌های لازم دریافت شود.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین طرح تامین منابع مالی از طریق تهاتر و با هدف افزایش سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی در حوزه‌های نفت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای تسریع در اجرای این طرح ها، مقررات و آیین نامه‌های لازم تهیه و به تصویب مراجع ذیصلاح برسد

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت تنظیم بازار و نقش مثبت اجرای طرح‌های دولت برای تثبیت قیمت‌ها بویژه اقلام خوراکی ارائه شد که نشان می‌دهد اجرای طرح سفارش خرید مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه‌های فضای مجازی و تحویل مستقیم آن به متقاضی در تهران و کرج در ثبات قیمت‌ها و توزیع، آسان تر، موثر و موفق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
رییس جمهور محترم بهتر است بجای سفرهای استانی بدنه دولت را از شر عناصرنفوذی و فاسد که با رنگ عوض کردن یک شبه مجددا سمتهای حساس را اشغال کردن پاکسازی کند . این موضوع در وزارت نفت و خصوصا پخش و پالایش کاملا مشهود است. شخصی بنام سالاری که با وجهه مخالفت سوری با زنگنه خود رابه جمع نیروهای ارزشی وارد کرد شده معاون وزیر و داره افراد لیبرال و نفوذی که همشون در زمان زنگنه هم مدیر بودن انتصاب میکنه . یعنی سر خونه اولیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد فرهنگ نیا
۰۷:۳۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
یکی از مشکلات اصلی موجود در اقتصاد ما که مغفول می ماند، تبعیت از تئوری های نادرست نیروگرفته از نظام سلطه و نظام سرمایه داری است. مفهوم سیستم یا تشکل و یا همان "شرکت" در تقابل با ساختار فرهنگی اسلامی ماست. مفهوم فعلی "شرکت" برگرفته از جوامع غربی است و متکی بر آموزه های داروینیسم و انسان محور آنهاست. ریشه "شرکت" در جوامع غربی یعنی جمع شدن یک عده برای چپاول ثروت سایر فرهنگ ها. این چپاول و بی ملاحظی تا داخل خود کشورشان نیز ادامه دارد مگر اینکه منافعشان تحت تاثیر قرار گیرد یا شرکتها و تشکیلات قوی تر مانعشان شود. راه حل این است که ما در مقابل مفهوم شرکت را باید با المانهای فرهنگی خودمان تعریف کنیم. چیزی که در فرهنگ ما موجود بوده است نوعی ولایت است. حتی در مورد مادیات نیز ولایت را نمی توان به چند نفر اختصاص داد و این مغایر با تبعیت از مفهوم توحید است. به بیان ساده تر ما باید در تاسیس شرکت به یک فرد نظر کنیم. مثل زمانی که ما سیستم اقتصادی مان در روستاهایمان قبل از اصلاحات ارضی به صورتی بود که یک فرد مثلا 100هکتار زمین و آب داشت و عده ای کارکن او بودند. در تاسیس شرکت باید اجازه دهیم شرکت به نام یک فرد نیز مجوز بگیرد. و مبلغ این نیز باشیم. یعنی هرچند فرهنگ ما از زوایایی مخالف سرمایه داری است و همه چیز را متعلق به خدا می داند و از طرف دیگر به مالکیت به صورت بسیار دقیقتر ورود می کند. یعنی مفاهیمی چون شرکتهای دولتی نادرست است و مدیر عمال و هیئت امنا و... فقط نماینده مردم در آنجا هستند و حتی فراتر از مردم شرکت مدیرعاملش رهبر کشور است. و رئیس روسای شرکتهای دولتی به هیچ عنوان امکان دخل و تصرف به صورت فعلی را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
اگر جلوی ریخت و پاش از قبیل مسافرتهای خارجی با خانواده و یا مهمانی های مجلل و سلطنتی و پاداشهای آنچنانی در ادارات و شرکتهای دولتی گرفته شود . مقدار زیادی از کسر بودجه جبران میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ع.شرقی
۱۷:۴۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
فعلا که دستشون تا آرنج تو بورس و پول سهام دارهاست....
و جالبه با این اوضاع رو وام دادن به مردم به شکل های مختلف مانور میدن...معلوم نیست چه بلایی سر مردم میخوان بیارن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بزرگترین اشتباه یک دولت چوب حراج زدن به اموالش است هر وقت کسری بودجه دارد سالها همین اتفاق می افتد ولی جای تأسف دارد که این دولتها توان کسب درآمد و رفع این مشکل را ندارند یعنی واقعآ اینقدر توان کارشناسی و قدرت دولت سطش پائین است که این همه سال یا با یک ترفند از جیب ملت کسری را جبران میکند با تغییر قیمت ارز ویا چوب حراج زدن به اموال چرا دولت بجای بی صداقتی یک با برای همیشه مشکل اخذ مالیات را عادلانه نمی کند و از ثروتمندان وخودشان مالیات نمی گیرد تنها سیبل همیشه آماده دولت کارکنان دولتند . باید افسوس خورد که یک دولت نباید به توان داخلی متکی باشد و یا اقدام به فراخوان دادن راهکار برای بعضی از مشکلات کشور به کل کارشناسان کشور نمیکند تا مردم دست بکار شوند و از اینهمه راههکاری که ممکن است داده شود بهترین انتخاب و به ایده دهند پاداش داده شده و از آن تقدیر شود و یا شاید همین تحصیل کرده های بیکار نخبه بهترین راهکارها را بدهند و باعث جزبشان در کارکنان دولت شود مگر یک فراخوان عمومی دادن با اطعیه ها از صدا و سیما چه هزینه ای دارد . باید از مشکارکت مردمی استفاده کنیم گاها یک پیشنهاد ناب از جانب یک بی سواد خیلی مفید فایده تر از ایده های مشتی مدعی دکترا و غیره است که در سیستم عریض و تویل دولت می لولند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
با این همه گرانی وتورم هنوز کسری بوجه دارین
چند تا مدیر فاسد را بر کنار کنین مشکلات خودش حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
بلال
۱۰:۴۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
تنها راهکار جلوگیری از کسری بودحه اینه که آقایان کمتر دزدی (یا به اصطلاح خودشون اختلاس) کنند.
وزرا چراغ خاموش زندگی می کنند و اسمشون در میان نیست اما دامادا و اقوامشون دارن مملکت رو چپاول می کنند.
دولت جدید خودش دزدی نکنه همه چی درست میشه.هر چند دیگر امیدی به اصلاح نیست.
ظلم پایدار نمی مونه بالاخره آه ملت گریبان فاسدان را خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بسیاری از بودجه‌های وزارتخانه‌ها غیر ضروری است !!
در بسیاری از ادارات در زمان تنظیم پیشنهادات بودجه ، مرسوم است که : اگر در ارائه پیشنهادات ارقام کاهشی مطرح نمایید این امر برای سالهای بعد در سازمان مدیریت ملاک عمل قرار میگیرد و..!!!
و اینچنین است که بسیاری از موارد غیر ضروری را در کنار موارد ضروری مطرح مینمایند !!!
آخرین اخبار