موزه چوب در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه گفت: موزه چوب کرمانشاه در سال‌جاری با محوریت بخش خصوصی و هنرمندان کرمانشاهی دایر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اکرم طهماسبی رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه افزود: این موزه از سوی یکی از صنعتگران رشته منبت و پیکره تراشی به نام «علیرضا باوندپور» تأسیس می‌شود.

او اظهار داشت: این هنرمند برجسته کرمانشاهی حدود هفت نشان ملی دارد و چهره ماندگار و هنرمند برتر صنایع دستی کشور در سال ۱۳۹۹ بوده است.

طهماسبی گفت: او همچنین منتخب ۱٠٠ هنرمند جهان در سال ۲٠۱۶ در کشور نپال و نفر برتر انفرادی روز جهانی چوب ۲٠۱۹ کشور اتریش و نیز مدارک و عنوان‌های بسیاری است.

او بیان داشت: استان کرمانشاه در حوزه چوب هنرمندان و چهره‌های شاخصی دارد که در سطح کشور و جهان شناخته شده هستند.

رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه گفت: تاسیس موزه چوب در شهر کرمانشاه فرصتی است تا همه اقشار مردم با هنرمندان این حوزه و آثار فاخری که تولید شده است، آشنا شوند.

او ادامه داد: موزه چوب در ساختمان اورانوس واقع در میدان ۱۷ شهریور شهر کرمانشاه قرار دارد.

طهماسبی اظهار داشت: در مرحله نخست این موزه حدود ۸۰ اثر از آثار حجمی «علیرضا باوندپور» هنرمند برجسته کرمانشاهی به نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است : دفتر روز جهانی چوب در ایران در شهر کرمانشاه قرار دارد و در ۲ سال گذشته رویداد روز جهانی چوب در این شهر برگزار شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.