اجرای مانور زلزله در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان در کشور در مدارس استان برگزار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مانور زلزله امسال با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" باهدف ارتقای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری در مدارس برگزار شد.

او افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این مانور آموخته‌های خود در زمینه پناه گیری، خروج اضطراری، نجات مصدومان، اطفای حریق و ارائه کمک‌های اولیه به مصدومان را به نمایش گذاشتند.
زارع پور ادامه داد: این مانور به همت سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، آتش نشانی، مرکز فوریت‌های پزشکی، صداوسیما و نیروی انتظامی استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آگاهی بخشی، آماده سازی و ارتقای دانش و اطلاعات دانش آموزان استان برای مقابله هر چه بهتر با  زلزله از مهمترین اهداف برگزاری این مانور بود.

او عنوان کرد: فرهنگ سازی یکی از حلقه‌های مهم زنجیره مدیریت در مواقع بروز بحران محسوب می‌شود و بهترین بستر برای تحقق مطلوب آن نیز آموزش و پرورش و فضای مدارس است.

زارع پور گفت: می‌توان در مواقع بروز بحران در کهگیلویه و بویراحمد از مدارس ایمن این استان به عنوان پایگاه‌های مهم امداد رسانی به ساکنان محله‌های مجاور آن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.