سخنگوی وزارت خارجه چین:

حقوق مشروع ایران در مذاکرات باید رعایت شود

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از شروع مجدد مذاکرات وین اظهار داشت که همه طرف‌ها باید به حل و فصل سیاسی مسأله متعهد باشند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه شبکه «سی جی تی ان» چین،  وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که چین از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

وانگ ونبین با تاکید مجدد بر حمایت چین از حل و فصل دیپلماتیک مسأله هسته ای گفت: « آمریکا آغازگر بحران هسته‌ای ایران است. ما خواستار این هستیم که تحریم‌ها علیه ایران و اشخاص هرچه زود‌تر لغو شود. بر این اساس ایران باید به طور کامل به تعهدات هسته‌ای خود بازگردد.»

او در ادامه ضمن اظهار اینکه حقوق و منافع مشروع طرف‌های درگیر در همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران نیز باید رعایت شود، افزود: «همه طرف‌ها باید به حقوق مشروع یکدیگر احترام بگذارند.» او همچنین از طرف‌های شرکت کننده در این توافق خواست تا اصل احترام متقابل و همکاری برد-برد را برای ارتقای صلح و ثبات منطقه رعایت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین خواستار مذاکراتی عملی و انعظاف پذیر شد و همه طرف‌ها را تشویق کرد تا از خرد سیاسی خود استفاده کنند و موضوع را از طریق گفت‌وگو  حل و فصل کنند.

وی با اعلام اینکه چین از پیشبرد مذاکرات بر اساس اجماع قبلی حمایت می‌کند، تاکید کرد: «همه طرف‌ها باید به حل و فصل این موضوع از راه دیپلماتیک متعهد باشند و برای حفظ روند مذاکرات، خویشتن‌دار و منطقی بمانند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان اعلام کرد که چین به چند جانبه گرایی در مذاکرات پایبند است و  نقش سازنده‌ای در مرحله بعدی مذاکرات  ایفا خواهد کرد. همچنین پکن مصمم است تا توافق هسته‌ای ایران را به مسیر درست بازگرداند و آماده همکاری سازنده با همه طرف‌ها بر اساس احترام متقابل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ابتدا لغو همه تحریمها .. بعد غرامت ترورها و خرابکاریهای اسراییل .و الا ایران حق پا سخ داشه باشدو انگاه سراغ مذاکرات .. که از موشکها و سیاست منطقه ای حرفی به میا نیاید
آخرین اخبار