عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تفویض اختیار وزیر کشور به شهردار تهران بهترین تصمیم در مدیریت بحران

بابایی گفت: تفویض اختیار قانونی به شهردار تهران و معرفی او به عنوان قائم مقام وزیر کشور، بهترین تصمیم در این خصوص اتخاذ شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در قانون جدید مدیریت بحران، شهردار تهران علاوه‌ بر اینکه مسئولیت مدیریت بحران در پایتخت را به عهده دارد، می‌تواند به صورت قانونی تمامی دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط را در حوزه مدیریت بحران بسیج کند.

در قانون قبلی، با وجود اینکه شهردار تهران مسئول مدیریت بحران در پایتخت بود، ولی به طور کامل نمی‌توانست تمامی دستگاه‌های این حوزه را ملزم به اجرای قانون کند.

مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر، با تفویض اختیار قانونی به شهردار تهران و معرفی شهردار تهران به عنوان قائم مقام وزیر کشور، بهترین تصمیم در این خصوص اتخاذ شده است.

بابایی گفت: در قانون جدید، وظایف هر دستگاه و وزارتخانه به طور مجزا تعیین شده است؛ ولی وظایف شهردار به طور دقیق مشخص نشده و اعضای شورای شهر این موضوع را از سازمان مدیریت بحران کشور پیگیر هستند.

بدین ترتیب، شهردار با در دست داشتن اختیار قانونی از سوی وزیر کشور می‌تواند سایر دستگاه‌ها را ملزم کند به اجرای دستورات کند.

پیش از این، نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفته بود: هر حادثه‌ای که در شهر تهران اتفاق افتد و از سطحی فراتر رود، بعد ملی پیدا می‌کند و اهمیت مدیریت بحران در پایتخت دو چندان می‌شود. به همین دلیل لازم است شهردار تهران، جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران تهران باشد.


بیشتر بخوانید

اختیارات به استان‌ها تفویض شود / تعامل با نمایندگان افزایش یابد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار