فتحی خبر داد؛

صلح و سازش در ۵۶ درصد از پرونده‌های طلاق

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: سامانه تصمیم۵۶ درصد زوج‌های زنجانی را به زندگی مجدد بازگردانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه بیشترین عوامل منجر به طلاق در جامعه اختلافات مالی، اعتیاد و برخی از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: عجول بودن افراد در اقدام به طلاق دستگاه قضا را به سمت پیشگیری و راه‌اندازی سامانه تصمیم در سال ۱۳۹۷کشاند.

او افزود: هیچ پرونده‌ای در خصوص طلاق به صورت مستقیم در محاکم قضایی پذیرفته نمی‌شود و زوجین باید درخواست طلاق خود را در سامانه تصمیم ثبت کرده و و بعد از ارجاع به مشاوران، اگر امکان سازش بود پرونده مختومه و در غیر اینصورت پرونده به محاکم قضایی ارجاع داده می‌شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان بااشاره به اینکه بیشتر تصمیمات طلاق تحت تأثیر هیجانات زودگذر است، گفت: پارسال  ۴۰ درصد افرادی که در سامانه تصمیم برای طلاق ثبت نام کرده بودند از تصمیم خود منصرف شدند.


او با بیان اینکه سامانه تصمیم در استان زنجان عملکرد خوبی داشته و توانسته بیش از نیمی از متقاضیان طلاق در استان زنجان را به زندگی مشترک بازگرداند، افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۵۶ درصد زوج‌های متقاضی طلاق، از تقاضای خود انصراف دادند.


فتحی با اعلام اینکه زنجان در راه اندازی این سامانه، سیزدهمین استان کشور است، گفت: در حال حاضر این سامانه در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره فعال شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.