تردد معلولین در شهر آسان شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۱۲ آذر روز جهانی معلولین است. باید شرایط تردد آسان معلولین را در مشهد فراهم کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه امروز ۷ آذر روز نیروی دریایی نام گرفته است و کمتر از این نیرو یاد می‌شود، گفت: استقرار نیروی دریایی در حاشیه دریا‌ها باعث شده کمتر از آن‌ها یاد کنیم، ولی باید قدردان آن‌ها باشیم چراکه نقش آفرینی‌های بزرگی داشتند و در عملیات مروارید که امروز سالگرد آن است اقتدار بسیار عظیمی در تمام دنیا و در تمام آب‌های جهان قدرت و نفوذ ما را ایجاد کرد.

او افزود: امروز روز بزرگداشت شیخ مفید هست که ایشان مورد احترام و از چهره‌های ماندگار تشیع هستند و همچنین فردا مانور زلزله و ایمنی را خواهیم داشت و ایمنی بنا‌ها بررسی خواهد شد و باید به ایمنی مکان‌های مختلف باید بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ۱۲ آذر روز جهانی معلولین است که ما باید به این قشر توجه کنیم و شرایط تردد آسان این افراد را در شهر باید ایجاد کنیم.

محمد ایمانی راد، مدیرعامل جامعه معلولان در جلسه امروز شورا با بیان اینکه حدود ۳۱ هزار معلول در مشهد زندگی می‌کنند،گفت: دسترس‌پذیری در شهر لطف نیست، بلکه یک وظیفه است که باید محقق شود.

او افزود: جامعه معلولین از سال ۱۳۵۶ راه‌اندازی شده است و حدود ۴۵۰۰ نفر عضو دارد. برنامه‌های مختلف فرهنگی در جامعه داریم و سعی کرده‌ایم مدافع حقوق اعضا و افراد دارای معلولیت باشیم.

مدیرعامل جامعه معلولین  ادامه داد: در ایجاد طرح‌ برای معلولین مسائل مناسب‌سازی در اجرا دیده می‌شود، ولی استاندارد نیست. رمپ وجود دارد، ولی قابل استفاده نیست. یا بهسازی‌ها با وجود هزینه بالا امکان استفاده ندارد.

ایمانی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم در پروژه‌ها از افراد دارای معلولیت دعوت شود تا بررسی کنند و چنانچه ایرادی وجود دارد آن را مطرح و حل کنند. درحال حاضر بسیاری از پارک‌ها مناسب معلولان نیستند. دسترس‌پذیری در شهر یک لطف نیست بلکه یک وظیفه است که باید محقق شود.

او تصریح کرد: درحال حاضر در مشهد حدود ۳۱ هزار معلول زندگی می‌کنند که ۶۳ درصد آن‌ها مرد و ۳۷ درصد زنان هستند و بیشترین افراد دارای معلولیت در منطقه ۲ شهرداری مشهد زندگی می‌کنند.

 فرآیند‌های شهروند محور، در اولویت بودجه ریزی شهری

حسین حسامی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد نیز گفت: در بررسی بودجه سال۱۴۰۱ شهرداری یکی از اولویت‌های ما این است که هر فعالیت بودجه‌ای پیوست مشارکت مردمی داشته باشد.

او افزود: همچنین بحث هوشمندسازی فرآیند‌های مدیریت شهری برای ما اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد ادامه داد: علم و فناوری، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان مشهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ما باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

حسامی بیان کرد: گروه‌های مردمی مانند بسیج نیز می‌توانند در فعالیت‌های شهروند محور مدیریت شهری، حاضر شوند.

او تصریح کرد: یکی از نگاه‌های دیگر ما در شورای ششم، انعقاد تفاهم نامه‌هایی است که بتواند ارتباطات و تعاملات موثری را بین شبکه عظیم بسیج و مدیریت شهری برقرار کند.


مصوبات چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

طرح انجام مطالعه ایجاد پیاده‌راه‌های موقت در معابر سطح شهر تصویب و مقرر شد نتایج طرح تا دو ماه آینده به شورا ارائه شود و همچنین دو معبر فرعی پورسینا ۵۰/۲ واقع در بولوار حر به نام "شهید علی احمدی قزلق" و رادان۲۰ واقع در دلاوران ۶۳ با حفظ شماره به نام "شهید حسین دلشاد" نامگذاری می‌شوند.

 

انتهای پیام//س.ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.