در جوار سردار دلها برگزار شد؛

تجلیل از رسانه های برتر حوزه قضایی استان کرمان

با حضور نماینده رسانه های جمعی استان ورئیس مرکز رسانه قوه قضائیه مراسم تجلیل از عناوین برتر جشنواره عدالت وقضا درگلزارشهدا کرمان درحال برگزاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،در مراسم سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان حوزه عدالت وقضا ، یوسفی پور رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه با تشکر از رسانه‌ها گفت: دو ویژگی در دستگاه قضا تقویت شده است که شامل عملکرد‌های فنی مختلف در حوزه قضا است و تلاش می‌شود نظرات مردم به مسئولان منتقل شود و تعامل بین مردم، نخبگان و دستگاه قضا ایجاد شود.

او افزود: نظرات و ایده‌های مردم و نخبگان به دستگاه قضا به وسیله رسانه‌ها منتقل شود.

یوسفی پور تصریح کرد:جشنواره تقدیر از نقد‌های برتر از دستگاه قضایی برگزار خواهد شد و قوه قضائیه به بلوغ اجتماعی رسیده است و نشانه آن این است که قوه قضائیه گوش شنوا برای همه نقد‌ها دارد.

موحد رئیس کل دادگستری استان نیز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهداو سردار شهید سلیمانی و یازده شهید رسانه کرمان گفت: جشنواره رسانه‌های برتر در سال ۱۳۹۵ در کرمان کلید خورد تا از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

او اهداف جشنواره را استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های محلی در تولید خبر وایجاد رقابت در بین رسانه‌ها برای افزایش اطلاعات حقوقی و کشف و شناسایی استعداد‌های استان و کمک به کاهش ورودی پرونده‌ها ی قضایی دانست.

موحد گفت:در مجموع ۶۰۲۹ خبر از رسانه‌ها به جشنواره امسال ارسال شده که نسبت به سال‌های قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

موحد متن پیام موسوی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه را به این مراسم قرائت کرد

در این پیام آمده است که سرمایه مردمی به سازمان عدالت گستر پشتوانه بسیار مهمی است.

دستگاه قضایی برای تحقق عدالت با تمام توان تلاش می‌کند، رسانه‌ها در تحقق این آرمان نقشی بی بدیل دارند تا جامعه را به سوی عدالت سوق دهند.

این جشنواره الگویی خواهد بود برای دیگر استان‌های کشور تا ارتباط رسانه‌ها ودستگاه قضا بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: در نظام خلقت کتاب تکوین و دیگری کتاب تشریح در متن هستند.

او افزود: قوام و دوام هستی به دلیل عدالت است و نظام هستی بر مبنای آن است و راس این نظام قرآن است و قرآن عدالت را توصیه می‌کند این کتاب تشریح و تکوین هر دو محور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: عدالت در بحث تشریح و تکوین در مورد انسان جدی است و انسان‌ها عدالت خواه هستند، گفتمان عدالت شامل رسانه‌ها است در سطوح مختلف و اجرایی کردن عدالت به وسیله دستگاه قضایی است.

او گفت:این همایش دو محور مهم دارد رسانه و دستگاه قضایی که تکمیل کننده هم هستند و رسانه‌ها مانند قضات در گسترش عدالت موثر هستند.

درپایان از نفرات برتر رسانه ها تجلیل شد و همچنین از کتاب بیسمچی آزاده قاضی مقتدر درباره شهید حاج حسین شکوهی نسب رونمایی شد.

همچنین در این جشنواره خانم حمیده یزدی نژاد سردبیر باشگاه خبرنگاران مرکز کرمان  به همراه طیبه هادی خانی خبرنگار واحد مرکزی خبر مشترکا به عنوان خبرنگار در بخش ویژه جشنواره  قدردانی شدند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: رسانه ها ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار