دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق:

پیشگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی از مهمترین وظایف یگان حفاظت راه و شهرسازی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق گفت: باید از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه جلوگیری شود زیرا هزینه‌های پیشگیری کمتر از هزینه‌های بعدی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، چمران بهار لویی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق، در جلسه‌ای با یگان حفاظت راه و شهرسازی این شهرستان بیان داشت: حفاظت و حراست از انفال و اراضی دولتی یک وظیفه شرعی است چرا که تمامی اشخاص در بیت المال سهیم هستند و باید از سهم همه مردم و عموم جامعه صیانت شود.

او بر اجرای دقیق احکام صادره در این زمینه تأکید کرد و افزود: تهیه مستندات نسبت به اجرای آراء قضایی و احکامی که در این زمینه صادر شده بسیار مهم و ضروری است چراکه زحمات زیادی بر ضابطین و قضات تحمیل شده است و باید تا حصول نتیجه دنبال شود.

دادستان عمومی و انقلاب بافق به آمادگی دستگاه قضایی جهت راهنمایی و ارشاد ضابطین اشاره کرد و گفت: باتوجه به آموزش‌هایی که در طول یکسال نسبت به ضابطین خاص داده می‌شود و ابهاماتی که در این دوره‌های آموزشی راجع به اجرای احکام مطرح می‌شود این آمادگی جهت ارائه راهنمایی در وقت اداری و هماهنگی با قاضی کشیک در خارج از وقت اداری جهت اخذ راهنمایی وجود دارد.

او تصریح کرد: باید سعی و اهتمام جهت جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه باشد و اجازه داده نشود که ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چراکه این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد.

بهارلویی دقت و احترام به اموال مردم را خواستار شد و ابراز داشت: باید با کار کارشناسی و با استفاده از ابزار‌های دقیق و به روز، مرز دقیق اراضی دولتی و مستثنیات مشخص و ثبت گردد و در عین حال اهتمام لازم نسبت به اموال مردم با دقت مضاعف صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار