آناتولی آنتونوف:

روسیه قصد حمله به هیچ‌ کشوری را ندارد

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به افزایش تنش‌ها برسر اوکراین اعلام کرد روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، در رابطه با حواشی افزایش تنش‌ها برسر اوکراین، اعلام کرد که روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

او در بخشی از سخنانش گفت: «تمامی حملات علیه اوکراین از سوی آمریکا ایجاد شده تا ناکامی‌های اوکراین در این زمینه را توجیه کند. روسیه بار‌ها از آمریکا خواسته است تا از طرح خود برای ایجاد صلح در شریق اوکراین صحبت کند.»

آناتولی آنتونوف در بخش بعدی با اشاره به آن‌که آمریکا تاکنون تنها تسلیحات نظامی خود را توسعه داده و از آن‌ها برای تأمین اوکراین بهره گرفته است، افزود: «آمریکا می‌گوید تنها تجهیزات دفاعی به اوکراین صادر می‌کند و از جمله این موارد پرتاب‌کننده‌های موشک ضد زره "جاولین" است.»

هفته گذشته همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و روسیه، مسکو تحریم‌های جدید واشنگتن علیه پروژه نورد استریم ۲ را محکوم کرد و آن‌ها را در ادامه سیاست‌های تحریمی این کشور دانست.

آناتولی آنتونوف، در آن زمان نیز این تحریم‌ها را غیرقابل قبول دانست و گفت واشنگتن در تلاش است تا گفت‌وگو‌ها با مسکو را از طریق ابزار تحریم و اعمال فشار ازسربگیرد.

آنتونوف معتقد است آمریکا در حال پیچیده کردن همکاری‌های انرژی روسیه و اروپاست و از سوی دیگر از این کشور می‌خواهد تا عرضه انرژی به اروپا را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار