مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

در شهر خوانسار ۲۶ مخاطره سابقه وقوع دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وجود ۲۶ مخاطره در خوانسار، گفت: شهرداری خوانسار پیگیر جذب اعتبار برای ساماندهی رودخانه بزرگ شهر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروزدر نشستی با شهردار خوانسار به منظور بررسی مشکلات شهری و اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی رودخانه‌های شهر، گفت: لازم است به دلیل شرایط کوهستانی بودن منطقه و ایجاد سیلاب‌ها و باد‌های تند ویرانگر امکانات و ظرفیت اطفاء حریق و امداد و نجات شهر خوانسار تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ مخاطره طبیعی و غیرطبیعی در استان اصفهان سابقه وقوع دارد، افزود: در شهر خوانسار ۲۶ مخاطره از جمله سرمازدگی، سیل، زلزله، خشکسالی و آفات نباتی و ... سابقه وقوع دارد و لازم است طرح خطرپذیری آن‌ها تهیه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تکلیف شهرداری در مدیریت بحران شهری، افزود: شهرداری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا از وقوع حوادث مهم جلوگیری و خسارت شهری کاهش یابد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه سد باغکل خوانسار به منظور پیشگیری از وقوع سیل در منطقه و تأمین آب بخش‌های مختلف شهری احداث شده است، گفت: آب منطقه‌ای باید علاج بخشی سد باغکل (نشت آب) را دنبال کند.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن رودخانه اصلی شهر خوانسار، افزود: در سال‌های گذشته اعتباراتی به منظور آزادسازی و ساماندهی این رودخانه تخصیص داده شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر رودخانه در استان اصفهان، افزود: امسال ساماندهی حریم و بستر ۶۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی رودخانه‌های خارج از حریم شهر در وظیفه آب منطقه‌ای و محدوده داخل شهر برعهده شهرداری است، افزود: به مالکان ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه باید اخطار تخریب داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در دو سال گذشته ۱۷۰ ویلا در باغ بهادران اصفهان با حکم دادستان تخریب و موجب آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های اطراف شد.

شیشه‌فروش با اشاره به بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و مدیریت بحران کشور مبنی بر تخصیص اعتبارات سیل به شهرداری‌های دارای اولویت، افزود: شهرداری خوانسار پیگیر جذب اعتبار برای ساماندهی رودخانه بزرگ شهر شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
الان هر کسی اهل خوانسار نباشد فکر میکند خوانسار چقدر در معرض تهدید است و حال آنکه با وجود سد باغکل مجالی برای بروز سیل وجود ندارد بی جهت اموال مملکت را حیف و میل نکنید