وزش باد چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

از روز دوشنبه هفته آینده وزش باد، چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد که سرعت آن تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی ضعیف در استان گفت: دمای هوای استان تا روز یکشنبه  تا پنج درجه زیر صفر کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: به علت بارندگی‌های اخیر و سرمای هوا در استان، پدیده مه‌گرفتگی رقیق از عصر روز جمعه تا شنبه صبح در مناطق جنوبی استان مانند گردنه گوشنگلی حاکم است.


بیشتر بخوانید


چراغ‌پور اضافه کرد: از روز دوشنبه هفته آینده وزش باد، چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد که سرعت آن تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

او اظهار داشت: هم‌اکنون سامانه بارشی ضعیفی در استان فعال شده و بخش‌هایی از کوهرنگ، دوآب‌صمصامی و نوار غربی و جنوبی استان را فرا گرفته است اما موثر نیست.

چراغ پور تصریح کرد: میانگین بارش‌های سال آبی جاری چهارمحال و بختیاری به ۲۹ میلیمتر رسید و این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۱ درصد کاهش دارد.

او گفت: چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چراغ پور ادامه داد: ۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.