زمستان سخت کرونایی در قاره اروپا

همزمان با آغاز فصل سرما، کشورهای اروپایی شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا هستند و با پیامدهای آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، شیوع ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی همزمان با سردتر شدن هوا افزایش یافته و به موجب آن محدودیت‌های کرونایی و موارد مرگ‌ومیر و ابتلا نیز رو به افزایش است.

کشور‌های اروپایی در حال حاضر در تلاشند تا به مهار شیوع دوباره این ویروس از راه‌های مختلف بپردازند، به طور مثال، اتریش قرنطینه کامل اعلام کرد یا برخی دیگر کشور‌ها محدودیت دسترسی و افزایش میزان واکسیناسیون را در دستور کار خود قرار دادند.

در بخش غربی اروپا حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت به طور کامل واکسینه شدند، اما این میزان در بخش شرقی کمتر از نیمی از مردم است. بلژیک نیز به تازگی اعلام کرد که ۶ ماه پس از تزریق هر دو دوز واکسن کرونا، شهروندان به اجبار باید دوز تقویتی خود را تزریق کنند.

همچنین مدرک دیجیتالی که برای هر فرد واکسینه شده جهت مسافرت به کشور‌های مختلف اروپا صادر می‌شود نیز پس از ۹ ماه از دریافت آخرین دوز واکسن منقضی خواهد شد.

امروز (پنج‌شنبه) میزانِ کل مرگ‌ومیر کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در آلمان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد. مرکز کنترل بیماری‌های آلمان در این باره اعلام کرد با شناسایی ۳۵۱ فوتی جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته شمار کل جانباختگان در این کشور ۱۰۰ هزار و ۱۱۹ نفر شده است.

آلمان، پس از روسیه، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، پنجمین کشور از لحاظ شمار مرگ‌ومیر کرونایی محسوب می‌شود.

اسلواکی نیز به دلیل افزایش فزاینده شمار مبتلایانِ جدید به این ویروس در روز‌های گذشته، ۹۰ روز وضعیت اضطراری و ۲ هفته قرنطینه کامل، اعلام کرد. در حال حاضر میانگین هفتگی مبتلایان در این کشور به بالای ۱۰ هزار نفر رسیده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رئیس‌جمهور اسلواکی روز سه‌شنبه این هفته با بیان آن‌که کادر درمان این کشور تحت فشار بسیاری قرار دارند، اعلام کرد: «اسلکواکی در حال شکست خوردن در نبرد با کرونا است.»

بنابر اعلام یورونیوز، در فرانسه نیز طبق اعلام دولت این کشور «همه‌گیری کرونا رو به ویرانی گذاشته است» و روزانه بیش از ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا اعلام می‌شود.

وزیر بهداشت این کشور امروز در این باره اعلام کرد دوز تقویتی در اختیار تمامی افراد بالای ۱۸ سال قرار می‌گیرد و استفاده از ماسک در مکان‌های بسته نیز اجباری است.

از اواسط ماه ژانویه سال آینده میلادی نیز تمامی افراد بزرگسال باید هر ۷ ماه یک‌بار دوز تقویتی واکسن خود را تزریق کنند.

دولت ایتالیا نیز روز چهارشنبه هفته جاری تصمیم گرفت افرادی که واکسن نزده‌اند را از برخی فعالیت‌ها محروم کند. دولت جدید این کشور تزریق واکسن را اجباری اعلام کرده است.

شبنه هفته جاری روسیه رکورد جدیدی برای مبتلایان جدید به کرونا در این کشور را ثبت کرد. این دومین روز پیاپی بود که این کشور رکورد مبتلایان جدید را ثبت می‌کرد.

در تازه‌ترین اقدام جمهوری چک نیز به دلیل تعداد بالای مبتلایان به کرونا، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این در حالی است که دوشنبه هفته جاری مخالفان تزریق واکسن اجباری تظاهرات گسترده‌ای در این کشور ترتیب دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار