ارائه خدمات شیمی‌درمانی به بیماران سرطانی در دارالشفاء امام رضا(ع)

بیماران مبتلا به سرطان می‌توانند با مراجعه به داراشفاء امام در مجاورت حرم مطهر رضوی، از خدمات شیمی‌درمانی این مرکز استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، خدیجه یونسی مسئول بخش شیمی‌درمانی دارالشفاء درباره خدمات این بخش گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۳۰۰ بیمار سرطانی از خدمات بخش شیمی‌درمانی دارالشفاء بهره‌مند شدند که این خدمات شامل تزریق دارو‌های مخصوص شیمی‌درمانی و ارائه خدمات مشاوره و تغذیه بوده است.

تزریق سرپایی دارو‌های شیمی‌درمانی

او افزود: شیمی‌درمانی بیماران سرطانی انواع مختلفی دارد که آنچه در دارالشفاء ارائه می‌شود شامل خدمات تزریق کوتاه‌مدت و سرپایی است که در زمان یک تا ۶ ساعت قابل انجام است.

مسئول بخش شیمی‌درمانی دارالشفاء با اشاره به اینکه تزریق دارو‌های ضدسرطان یا شیمی‌درمانی به دلیل عوارضی احتمالی باید در مراکز خاصی انجام شود، ادامه داد: دارالشفاء امام (ع) با دارابودن بخش‌های آزمایشگاه و رادیولوژی و حضور مداوم پزشک، مرکزی مطمئن برای مراجعه بیماران سرطانی بوده است.

توسل بیماران به حضرت رضا (ع)

یونسی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که بیماران مراجعه‌کننده به دارالشفاء، درخواست دارند در زمان تزریق داروی شیمی‌درمانی، رو به حرم مطهر بنشینند و در این مدت با حضرت رضا (ع) راز و نیاز کنند که این حس و حال معنوی، هم برای خود بیمار و هم برای همکاران ما بسیار آرامش‌بخش است و باعث تقویت روحیه می‌شود.

بهره‌مندی از داروخانه شبانه‌روزی و متخصص انکولوژی

او تصریح کرد: بیماران سرطانی می‌توانند دارو‌های تجویز شده توسط پزشک معالج خود را از داروخانه شبانه‌روزی دارالشفای امام (ع) و در کمترین زمان ممکن تهیه کنند، همچنین متخصص رادیوتراپی و انکولوژی در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه، در شیفت صبح، جهت ویزیت بیماران سرطانی در این بخش حضور دارد.

مسئول بخش شیمی‌درمانی دارالشفای امام (ع) افزود: بیماران سرطانی با ارائه پرونده پزشکی خود می‌توانند همه روزه بجز روز‌های تعطیل، از ساعت ۷ تا ۱۳، به این بخش در طبقه همکف دارالشفای امام (ع) واقع در دوربرگردان بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.