سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

آلمان و فرانسه به گمانه زنی درباره درگیری بین روسیه و اوکراین خاتمه دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از آلمان و فرانسه می‌خواهد به طور جدی از کی‌یف بخواهند به تعهداتش عمل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از  فرانسه و آلمان می‌خواهد تا به گمانه‌زنی‌های سیاسی در مورد درگیری مسکو با اوکراین پایان دهند.

زاخارووا با بیان اینکه روسیه از آلمان و فرانسه می‌خواهد تا حدس و گمان‌های سیاسی و کمپین‌های عمومی که واقعیت را تحریف می‌کنند، کنار بگذارند، گفت: ما از آنها می‌خواهیم که به طور جدی از کی‌یف بخواهند به تعهداتش عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خطاب به این دو کشور گفت: ایده خوبی است که به طور منظم در مورد آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد اظهار نظر کنید البته نه برای ارائه پشتیبانی اطلاعاتی برای اقدامات کی‌یف که ظاهرا به سود غرب است، بلکه برای اظهار نظر روزانه در مورد هر آنچه در خط درگیری اتفاق می افتد مثلا تلفات غیرنظامیان.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه ادعا کرد که احتمال حمله روسیه به کشورش به قدرت کی‌یف و توانایی شرکای آن بستگی دارد. در همین راستا شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی ارسال مستشاران نظامی و تجهیزات جدید به اوکراین است و با توجه به تجمع اخیر نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، واشنگتن به فکر ارسال کمک نظامی به اوکراین است.

سپس «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه (کرملین) در پاسخ به این ادعاها گفت: مسکو قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند، ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم هیچ برنامه تهاجمی علیه هیچ کشوری نداریم.

پسکوف ارتباط دادن مانور‌های انجام شده توسط سربازان روسی را با چنین طرح‌هایی اشتباه دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار