محدودیت و ممنوعیت از نوع روسی در انتظار شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی

دولت روسیه با چاشنی محدودیت و ممنوعیت از شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی درخواست همکاری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دهیل، دولت روسیه از اپل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری خواست که در صورت تمایل به ادامه فعالیت در این کشور، دفاتر رسمی نمایندگی خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کنند. فعالیت شرکت‌هایی که دارای دفاتر نمایندگی در این کشور نباشند، محدود و در نهایت ممنوع می‌شود.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات دولتی روسیه (Roskomnadzor) فهرستی از شرکت‌های موردنظر را ارائه و مشخص کرد این شرکت‌ها دقیقا باید چه کار‌هایی را انجام دهند تا بتوانند بدون مشکل در این کشور فعالیت کنند.

طبق تصمیم جدید روسیه، شرکت‌هایی که الزامات داشتن دفاتر نمایندگی رسمی را برآورده نکنند، با محدودیت‌های مختلفی از جمله محدودیت فعالیت‌های تبلیغاتی، محدودیت در جمع‌آوری داده و محدودیت‌های نقل و انتقال مالی مواجه می‌شوند و در صورت رعایت نکردن خواسته‌های روسیه، نهایت فعالیت آن‌ها از سوی نهاد‌های قانونگذار به صورت کامل ممنوع خواهد شد.

فناوری

نام شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیسبوک (متا)، گوگل، تیک تاک، توئیتر و حتی تلگرام نیز در فهرست ارائه شده توسط روسیه دیده می‌شود. روسیه می‌خواهد با این کار گامی در جهت ارتقا و تقویت بخش فناوری داخلی خود بردارد.

البته تاکنون هیچ یک از شرکت‌های ذکر شده توسط سازمان تنظیم مقررات روسیه نسبت به این تصمیم اظهارنظری نکرده و واکنشی نشان ندادند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار