طراحی یک خانه متحرک با پاهای مکانیکی

یک طراح بلغارستانی خانه متحرکی را طراحی کرده که با استفاده از پاهای مکانیکی می تواند روی هر سطحی راه برود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ از آنجایی که همه‌ گیری کرونا مردم را به مکان‌های دورافتاده سوق داد و از فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گیری «واقعی» تبدیل شد، خانه‌های متحرک یک رویای آینده‌نگر به نظر می‌رسند. ایده کار و سفر در طول همه گیری کرونا تغییر زیادی کرد و مردم به سمت مشاغلی گرایش پیدا کرده اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از خانه یا سایر مکان‌های دورکاری کنند.

با تشدید محدودیت‌های سفر در اوج همه‌ گیری کرونا، علاوه بر الزام به رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، بیشتر جمعیت جهان در خانه‌های خود گیر افتادند. برای ارائه راه‌حل‌های مبتکرانه، طراحان از سراسر جهان خانه‌ها و محیط‌های کاری خود را به صورت آینده نگرانه‌ای بازطراحی کردند.

طراحی خانه ای متحرک با پاهای مکانیکی

یک طراح سه بعدی از بلغارستان به نام انکو انچف، مفهوم خانه سیار را در آینده نگر به شکل یک خانه متحرک با ویژگی راه رفتن در انواع مختلف سطوح با کمک شش پایه مکانیکی طراحی کرده است که می‌تواند در هر نقطه ای، کمپ ایجاد کند. انچف می‌گوید که این طرح را با الهام از محبوبیت روزافزون دورکاری و علاقه شخصی خود به طبیعت، ایجاد کرده است. انچف مردمی را دید که می‌خواهند شهر‌ها را ترک کنند و به مناطق کم جمعیت در طبیعت بروند، اما آسایشی که در خانه‌هایشان داشتند را از دست داده اند و در زمین‌های ناهموار مشکلات دسترسی به برق دارند و طراحی جدید او برای ارائه راه حلی برای این موارد ایجاد شده است.

خانه متحرک

خانه متحرک

انچف با بیان اینکه کارایی و کاربردی بودن مهمترین چیز‌هایی است که در طراحی خانه متحرک خود به آن اهمیت می‌داد، به مسائل مهم دیگری مانند وزن و قدرت نیز تکیه کرد. این خانه متحرک با موتور‌های الکتریکی تغذیه می‌شود، اما در صورت بروز مشکلات مربوط به موتور، یک ژنراتور پشتیبان با موتور دیزلی نیز دارد.

خانه متحرک

نقشه خانه متحرک

این طرح یک قاب مکعبی روی شش پایه مکانیکی است که به نظر می‌رسد از فیلم‌های علمی تخیلی آینده‌نگر بیرون آمده است. این خانه متحرک با پایه‌های مکانیکی خود که با لایه‌های پلاستیکی ضد لغزش به اندازه ۲ اینچ (۵ سانتی متر) و دو میخ بزرگ قابل نصب در پایین هر پایه برای پیچ و مهره آسان تقویت شده است، می‌تواند تقریباً در هر زمینی از جمله تپه‌های شیب دار و دره‌های کوهستانی تردد کند.

خانه متحرک

این خانه متحرک می‌تواند در حالت ایستاده مستقر شود، پایین بیاید یا روی زمین بایستد. طراحی داخلی این خانه متحرک از عناصر تکنولوژی پیشرفته با چشم انداز معماری آینده نگر همراه است. پنجره‌های خانه متحرک مجهز به فناوری شیشه هوشمند است که در صورت نیاز می‌تواند نور خورشید را مسدود کند. انچف همچنین از مبلمان خودکار و ابزار‌های فناوری هوشمند در طراحی خود استفاده کرد. خانه سیار با فضای ذخیره‌سازی یکپارچه، مخازن آب و سلول‌های برق، ساکنانش را قادر می‌سازد تا به راحتی و بدون نیاز به دسترسی به شبکه برق شهری زندگی کنند.

طراحی داخلی خانه سیار

طراحی داخلی خانه سیار

طراحی داخلی خانه سیار


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار