معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

طرح نگهداری دام مولد برای صیانت از ذخایر ژنتیکی در خراسان شمالی اجرا می‌شود

محمد محمدزاده با اشاره به توقف اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر گفت: برای حمایت از این دامداران، طرح نگهداری دام مولد اجرایی می‌شود تا از ذخایر ژنتیکی صیانت شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد محمدزاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : طرح خرید تضمینی دام عشایر از این رو متوقف شد که شمار زیادی از میش‌هایی که قرار بود به دولت فروخته و کشتار شود، آبستن تشخیص داده شد.


بیشتر بخوانید 


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون برای حمایت از عشایر، طرح نگهداری دام مولد در دستور کار است و در این طرح دام مولد عشایر زیر پوشش قرار می‌گیرد.

او گفت: در قالب طرح خرید تضمینی دام عشایر قرار بود ۵۰ هزار راس خریداری و کشتار شود که در مرحله اول ۱۰ هزار راس و در مرحله دوم، یکهزار و ۲۰۰ راس خریداری و کشتار شد، اما با توجه به آبستن بودن میش ها، این طرح ادامه پیدا نکرد.

محمدزاده افزود: اکنون قرار است ۳۸ هزار و ۸۰۰ راس میش عشایر استان زیر پوشش طرح نگهداری دام مولد قرار گیرد، این طرح میش گله‌های تمام عشایر استان را زیر پوشش قرار می‌دهد و در آن به ازای هر کیلوگرم میش سه کیلوگرم جو در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

او گفت: عشایر مکلف هستند دام مولد را در ازای دریافت جو، به مدت سه ماه نگه داری کند، البته کنترل‌های لازم در اینی زمینه انجام می‌شود و درصورتی که میش حفظ نشده باشد با دامدار برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.