افتتاح دومین مرکز سواد آموزی در شهرستان البرز

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از افتتاح دومین مرکز سواد آموزی در شهرستان البرز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  جعفر بگلو معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: مرکز یادگیری شهید علیخانی شهر الوند با یک مدیر و۷مربی آموزشی و تعداد ۴۶ نفر سواد آموز ثبت نامی در ابتدای اجرای طرح، امروز با دستان پرمهر خانواده شهید سرافراز امیرحسین علیخانی افتتاح گردید.

 جعفربگلو افزود: بسیج واژه‌ی مقدس از ارزشهاییست که با پایمردی و ایستادگی ملتی بزرگ بر اندیشه و باور خود آنرا به کمال و بالندگی رسانده اند.

او اضافه کرد: امروزه درگذر زمان مفهوم سوادآموزی تغییر پیدا کرده است و بنا برتعریف سازمان یونسکو به کسی می توان باسواد گفت که بتواند با استفاده از دانش و سواد خود و اندوخته‌های علمی خود یک زندگی باکیفیتی برای خود رقم بزند.

جعفربگلو در ادامه گفت: رویکرد سازمان سواد آموزی براساس همین تعریف، ایجاد و راه اندازی مراکز سوادآموزی است که در واقع تلفیقی از سوادآموزی و مهارت آموزی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین اضافه کرد: مراکز آموزشی محلی پایگاه‌های تخصصی ارائه دهنده خدمات آموزشی ویژه‌ی افراد بیسواد و کم سواد هستند و این افراد در این مراکز ضمن یادگیری سواد پایه مهارت‌های موردنیاز زندگی را نیز یاد می‌گیرند تا بتوانند کیفیت زندگی خود را ارتقاء بدهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار