دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد؛

توزیع بیش از ۶ هزار چادر در مناطق زلزله زده‌ی هرمزگان

قوسیان مقدم گفت: حدود ۸ روستا تخریب بالای ۸۰ درصد را در زلزله‌ی اخیر هرمزگان متحمل شدند که امدادرسانی در این مناطق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌ زده‌ی هرمزگان گفت: این حادثه در منطقه‌ی فین اتفاق افتاد اما گستردگی زیادی داشت. در برآورد اولیه ی ما ۱۳۷ روستا متاثر از این زلزله بودند. ۸ روستا تخریب بالای ۸۰ درصد داشتند که امدادرسانی در آن مناطق است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر بیان کرد: زلزله‌ی هرمزگان با وجود آنکه قدرت بالایی داشت و متصور بودیم با فاجعه رو به شویم اما بحمدالله تخریب ها کم بوده است. حدود ۳ هزار واحد نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

وی افزود: معیار برای توزیع چادر، غیر قابل سکونت بودن منزل در مناطق متاثر از زلزله‌ بود. طبق آمار اعلام شده حدود ۳ هزار خانوار نیازمند چادر بودند اما حدود ۶ هزار چادر توزیع شده است.

قوسیان مقدم تصریح کرد: برخی از هم وطنان ساکن مناطق زلزله زده اذعان داشتند که منازل آن ها قابل سکونت بوده و آسیبی ندیده است اما با توجه به پس لرزه ها ترجیح می دادند در چادر ها اسکان یابند.

وی اضافه کرد: در صورتی که بیش از حد نیاز چادر توزیع شود، ما در برابر دستگاه های نظارتی مسئول هستیم و هزینه‌ی سنگینی را متحمل و انبارهای هلال احمر را خالی می کند‌.
آنچه اهمیت دارد این است که به نیازمندان امدادرسانی و خدمات انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار