پیشنهاد بغداد برای ایجاد تشکل اقتصادی ایران، ترکیه و عراق

سخنگوی وزارت تجارت عراق گفت بغداد پیشنهادی درباره ایجاد تشکل اقتصادی مشترک با ایران، ترکیه مطرح کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عراق، بغداد در همایش تجاری، سرمایه گذاری و پیمانکاری عراق و ترکیه که اکنون در شهر استانبول برگزار می‌شود، پیشنهاد داد به همراه ترکیه و ایران تشکل اقتصادی ایجاد و در ورود عراقی‌ها تسهیل ایجاد شود.

محمد حنون، سخنگوی وزارت تجارت عراق به شبکه تلویزیونی الاخباریه گفت:همایش تجاری، سرمایه گذاری و پیمانکاری عراق و ترکیه با حضور بخش خصوصی و دولتی عراق برگزار می‌شود و پیام هیئت عراق در این همایش بر این اساس است که باید تشکل اقتصادی منطقه‌ای با حضور عراق، ترکیه و ایران شکل بگیرد تا به قدرتی در منطقه تبدیل شود که فرصت رقابت با مراکز اقتصادی جهان برای آن فراهم شود.

وی افزود: هیئت عراقی فرصت‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت و اعطای مجوز به بانک‌های عراقی برای افتتاح شعبه‌هایی در ترکیه را مطرح و بر اهمیت ورود شرکت‌های سرمایه گذاری ترکیه برای سرمایه گذاری در عراق و حل مشکل آب تاکید کرد.

سد ایلیسو در جنوب ترکیه که از حدود ۳ سال پیش در حال آبگیری بود، هفته گذشته به صورت رسمی افتتاح شد و اعتراضات به سیاست‌‎های آبی این کشور و نگرانی از کاهش آب دجله و تاثیر آن بر زندگی مردم عراق افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار