احتمال تزریق واکسن کرونا به نوزادان تا اوایل ۲۰۲۲

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد احتمالا نوزادان و کودکان نوپا نیز تا بهار۲۰۲۲ قادر به تزریق واکسن باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از هیل، «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد بایدن در امور پزشکی از واجد شرایط شدن نوزادان و کودکان نوپا برای دریافت واکسن تا اوایل سال ۲۰۲۲ خبر داد.

آنتونی فائوچی در مصاحبه با نشریه بیزنس اینسایدر گفت اگرچه نمی‌تواند این مسئله را به شکلی تضمینی بیان کند اما نوزادان و کودکان نوپا ممکن است تا بهار آتی واجد دریافت واکسن کرونا شوند.

او در این مصاحبه با اشاره به واکسن نوزادان و کودکان نوپا گفت: امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی، احتمالا از آغاز سال ۲۰۲۲ و در سه ماهه نخست آن، این واکسن‌ها در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

پیشتر شرکت «فایزر-بیون تک» اعلام کرده بود انتظار می‌رود نتایج آزمایش بالینی روی کودکان در رنج سنی ۲ تا ۵ سال و نیز کودکان ۶ ماه تا ۲ سال در سه ماه آخر سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرد.

انتظار می‌رود شرکت فایزر دراین ماه برای تأیید واکسن کرونا برای کودکان در رنج سنی ۶ ماه تا ۵ سال درخواست بدهد.

این در حالی است که «فیلیپ لاندریگان» متخصص اطفال و ایمونولوژیست در کالج بوستون آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به شبکه سی ان ان گفته بود: سازمان غذا و دارو (FDA) و نیز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) تا زمانی که اطلاعاتی را مبنی بر ایمنی و اثربخشی (واکسن بر روی کودکان) نداشته باشند، آن را تأیید نخواهند کرد.

او ادامه داد: اگرچه دلایلی وجود دارد که بیانگر ایمنی و موثری آنهاست؛ اما آژانس‌های حوزه سلامت باید محتاط باشند. بنابراین تا زمانی که چنین داده‌هایی را نداشته باشیم، آن را تأیید نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار