اجرای برنامه معیشت جایگزین راهکاری برای کاهش فشار بر تالاب با حمایت‌های فنی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:محیط زیست استان تمام توان کارشناسی خود را برای همیاری و همکاری با متقاضیان به میدان آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طرح معیشت جایگزین که با پیگیری‌های مجدانه سازمان حفاظت محیط زیست و بمنظور کاهش فشار از تالاب بین المللی هامون به مرحله اجرا رسیده است، راهکاری است تا ضمن کمک به برنامه احیای تالاب هامون، معیشت مردم منطقه نیز بهبود یابد.

وی ادامه داد: در این بازدیداز مجموعه‌ای از طرح‌های پیشنهادی که توسط متقاضیان بومی منطقه در قالب سمن ها، تعاونی‌ها و ... ارائه شده بود، بازدید شد و گفتگو‌های رو در رو امید‌های زیادی درخصوص اجرای گسترده‌ی طرح معیشت جایگزین در حاشیه تالاب را نوید می‌دهد.

پورمردان تصریح کرد: طرح معیشت جایگزین با پیگیری‌ها و حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست و اعتبارت بین المللی در منطقه در حال اجراست و این سازمان با تمام توان هر گونه اطلاعات و مشاوره فنی و اجرایی در حوزه‌های مرتبط را در اختیار متقاضیان خواهد گذاشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از همه‌ی مردم بومی و متقاضیان درخواست داریم با مراجعه به سامانه طرح معیشت و با استفاده از راهنمای‌های مندرج در سامانه جهت استفاده بهینه از برنامه طرح معیشت جایگزین اقدام کنند، و در صورت نیاز به مشاوره، این اداره کل آماده هرگونه همکاری با متقاضیان می‌باشد تا ضمن تحول و بهبود در معیشت مردم منطقه، برنامه‌ی احیای تالاب هامون نیز جان تازه‌ای بگیرد.

وی گفت: از مهمترین اهداف پروژه درآمدزایی و کاهش فقر در منطقه می‌باشد و استقبال خوب گروه‌های محلی در ارائه طرح ها، نشان دهنده علاقه و تمایل مردم به بهبود شرایط است. شرایطی که با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی در منطقه سیستان به وجود آمده و زندگی ساکنان حاشیه تالاب را با تهدید جدی رو به رور نموده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار