ترکیه جنگنده‌‌های F-۱۶ دست دوم دانمارک را نمی‌خرد

مقامات امنیتی ترکیه شایعاتی مبنی بر خرید جنگنده‌های F-۱۶ دست دوم از دانمارک را تکذیب کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، دانمارک به این دلیل که در حال خرید مجموعه جدیدی از جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵ است، قصد دارد ۲۴ فروند از مجموع ۴۳ جت جنگنده F-۱۶ خود را تا قبل از سال ۲۰۲۵ از رده خارج کند و بفروشد.

پس از انتشار این خبر چندین رسانه محلی، ترکیه را به عنوان یکی از خریداران بالقوه جنگنده‌های F-۱۶ که ۱۰ سال دیگر از عمر فعالیت آن‌ها باقی مانده است، عنوان کرده بودند. در واکنش به این اخبار، منابع امنیتی ترکیه در گفتگو با روزنامه دیلی صباح ادعا‌ها مبنی بر خرید جنگنده‌های F-۱۶ دست دوم دانمارک را رد کردند.

دانمارک در سال ۲۰۱۶ قراردادی را با شرکت لاکهید مارتین برای خرید ۲۷ جنگنده F-۳۵ A Lightning II امضا کرد. گفته می‌شود که این جنگنده‌ها قرار است تا سال ۲۰۲۷ تحویل دانمارک داده شود.

ترکیه پس از ناتوانی در خرید هواپیمای F-۳۵، درخواست خرید ۴۰ جنگنده F-۱۶ به همراه تجهیزات توسعه سایر جنگنده‌های خود را به آمریکا ارائه کرده است.

ترکیه ۱.۴ میلیارد دلار برای جت‌های جنگنده آمریکایی پرداخت کرده است، اما واشنگتن در سال ۲۰۱۹ آنکارا را از برنامه خرید جنگنده‌ها به دلیل خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، خارج کرد. آمریکا مدعی است که تسلیحات دفاعی روسیه یک خطر امنیتی برای اعضای ناتو است، اما ترکیه معتقد است که اس-۴۰۰ هیچ تهدیدی برای ناتو یا تسلیحات آن نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ترکیه خیلی دوس داره به امریکا التماس کنه تا چیزی بهش بده
آخرین اخبار