واگذاری کاربری ۷۸ مجموعه تاریخی در کشور به بخش خصوصی

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری ازاماکن تاریخی و فرهنگی اظهار داشت: کاربری ۷۸ مجموعه تاریخی در کشور در اختیار بخش خصوصی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هادی میرزایی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هم‌ اکنون مالکیت ۲۷۶ مجموعه تاریخی کشور در اختیار این صندوق قرار دارد که کاربری ۷۸ مجموعه تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است.

او تاکید کرد: از این تعداد واگذاری کاربری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی تاکنون ۴۷ مجموعه آن بهره‌برداری شد.


بیشتر بخوانید


میرزایی افزود: ۵۰۰ مجموعه تاریخی با مالکیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور وجود دارد که حق استفاده و بهره‌برداری این بنا‌ها در اختیار صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی است.

او اضافه کرد: از مجموع بنا‌های تاریخی در مالکیت صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۹۰ درصد به این صندوق واگذار شده است که در مرحله مرمت، احیا و بهره‌برداری قرار دارد.

میرزایی ادامه داد: برای ۵۰۰ بنای تاریخی در اختیار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه بلندمدت پنج ساله طراحی شده که امید است با حمایت‌های دولت بتوان در پنج سال آینده این بنا‌ها را به صندوق واگذار کرد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید است بتوان ۱۳۹ بنای تاریخی کشور تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسد.

او گفت: از مجموع بنا‌های تاریخی با مالکیت صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور، هشت مجموعه متعلق به چهارمحال و بختیاری است.‌ها و بنا‌های تاریخی به تثبیت کاربری نیاز دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.