کشف بیش از ۸۰۰ سیم کارت تلفن همراه در لنده

فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: بیش از ۸۰۰ سیم کارت فعال تلفن همراه از یک تن در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ محمود عدالت پرور فرمانده انتظامی شهرستان لنده از کشف و ضبط بیش از ۸۰۰ عدد سیم کارت فعال در بازرسی از یک منزل شخصی خبر داد.

او گفت: با همکاری کارشناسان پلیس فتا شهرستان کهگیلویه و پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان لنده و هماهنگی مرجع قضایی طی رصد و پایش اطلاعاتی فضای مجازی و با بازرسی از منزل شخصی در شهرستان لنده بیش از ۸۰۰ عدد سیم کارت همراه اول و ایرانسل فعال که به نام شهروندان مختلف ثبت شده بود را کشف و ضبط کردند.

عدالت پرور با بیان اینکه پرونده این شخص برای بررسی بیشتر موضوع و اهداف او تحویل مرجع قضایی شده است افزود: با توجه به اینکه احتمال سوء استفاده از سیم کارت‌های تلفن همراه افراد برای افراد سودجو و فرصت طلب وجود دارد لذا خرید و فروش سیم کارت‌های روشن بدون انجام تغییر سند مالکیت غیر قانونی است به شهروندان توصیه می‌شود برای پیشگیری از این سوء استفاده‌ها نقل و انتقال سیم کارت‌های روشن را در دفاتر خدمات مجاز انجام دهند. 

او ادامه داد: دارندگان سیم‌کارت‌ها حتما در نگهداری سیم‌کارت‌های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم‌کارت‌هایی را که نیاز ندارند حتما از طریق اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و با توجه به اینکه هرگونه استفاده خلاف قانون عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم‌کارت است به هیچ وجه سیم‌کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگران افراد قرار ندهند.

عدالت پرور با بیان اینکه همین سیم کارت ساده می‌تواند به فرصتی برای کلاهبرداری و بروز جرائم مختلف تبدیل شود، گفت: مالکان سیم کارت‌ها می‌توانند با ارسال کدملی به سامانه ۳۰۰۰۱۵۰ از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام آن‌ها ثبت شده مطلع شوند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده با هرگونه تخلف از طریق تماس با ۱۱۰ و یا وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.