معاون وزیر نیرو در امور آب‌ و آبفا:

مصوبه انتقال ۵۸۰ میلیون متر مکعب آب از بهشت‌آباد به قوت خود باقی است

جوانبخت گفت: حجم آب انتقالی از سد بهشت آباد به لحاظ هیدرولوژیکی محاسبه و بررسی شده و متوسط دراز مدت ۵۸۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب‌وآبفا  درباره حجم انتقال آب از سد بهشت‌آباد به استان‌های یزد، کرمان و اصفهان گفت: تونل بلند در شورای عالی آب منتفی و متوقف شده و انتقال از طریق تونل بلند نخواهد بود.

او  تصریح کرد: ابتدا مصوبه این بود که تونل ۶۴ کیلومتری آب را از چهار محال‌وبختیاری به حوزه زانیده رود بیاورد تا سهم اصفهان و یزد و کرمان داده شود، ولی بعد موضوع به شورای عالی آب ارجاع شد که در این شورا اینگونه مصوب شد که تونل بلند انتقال به تونل کوتاه تبدیل شود.

جوانبخت  اظهار داشت: با لغو مصوبه انتقال آب از طریق تونل بلند استان‌های یزد و کرمان اعلام کردند که آب را مستقیما از سد بهشت آباد می‌برند؛ بنابراین تحویل آب به یزد، کرمان و اصفهان کلا از طریق خط لوله و تونل کوتاه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: سهم سه استان از آبی که قرار است از استان چهار محال و بختیاری منتقل شود ۵۸۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده که ۲۵۰ میلیون متر مکعب مربوط به استان اصفهان، ۱۸۰ میلیون متر مکعب سهم کرمان و بقیه سهم یزد است.

معاون وزیر نیرو درباره حجم آب قابل انتقال و اینکه استان مبدا با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر، بیان داشت: حجم آب انتقالی به لحاظ هیدرولوژیکی محاسبه و بررسی شده و البته اینگونه نیست که وقتی ما عددی را اختصاص می‌دهیم قابل تغییر نباشد، زیرا از نظر علمی ممکن است در برخی سال‌ها کمتر و یا بیشتر شود. اما متوسط دراز مدت ۵۸۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است.

او در ادامه با بیان اینکه مسئله‌ای که در رابطه با سد بهشت آباد با سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم در حال حل و فصل است، یادآور شد: در حال حاضر خط یزد و کرمان در حال اجراست و آب منتقل می‌شود و دنبال تامین مالی هستیم که آبرسانی اصفهان را هم شروع کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بد جوری سر کاریم
آخرین اخبار