امام جمعه ایذه :

لزوم رفع مشکل بیکاری جوانان ایذه/ اشغال گسترده نیاز شهرستان است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی بر رفع مشکل بیکاری جوانان در ایذه و گسترش اشتغال پایدار در این شهرستان با حمایت مسئولان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه ایذه در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۸ آبان گفت: اشتغال به نحو گسترده در شهرستان اولویت اصلی است و بیکاری جوانان باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.

او با بیان اینکه مطالبات دیگری هم برای مردم و جوانان وجود دارد، ولی اولویت ایجاد اشتغال است، افزود: مسکن، ازدواج، کنترل قیمت‌ها از دیگر مطالبات ما از دولت و مسئولان به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه ما نیاز داریم نسبت به برخی از ارزش‌ها بازیابی کنیم و آنقدر نسبت به ارزش‌ها از جمله حجاب بی تفاوت نشویم که بی‌ارزش‌ها به ارزش تبدیل شوند، اظهار داشت: دشمن با مکر خود بی‌توجهی به ارزش‌ها را با مشکلات و کاستی‌هایی که در جامعه سیاسی وجود دارد ربط می‌دهد و بدین شکل قصد نابودی همه بخش‌های کشور را دارد، در حالیکه اگر بی حجابی و بد حجابی یک منکر است، بی تردید اختلاس و خلف وعده مسئولان هم منکر هستند.

امام جمعه ایذه بیان کرد: مطالبه‌گری، امر به معروف و نهی از منکر جز شاخصه‌های نماز جمعه و پیگیری حقوق جامعه از رسالت‌های اصلی نماز جمعه است، این مهم زمانی درست و عادلانه خواهد بود که با اصول خود پیش رود، ضمن اینکه یکی از شاخصه‌های مطالبه‌گری باید دائمی باشد و به یک جریان صحیح اجتماعی تبدیل شود.

برخورد با تیراندازی در مراسم‌ها الزامی است

او یکی از مطالبات همه مردم و مسئولان شهرستان را امنیت و برخورد با تیراندازی‌های در شهرستان عنوان کرد که صحیح و منسجم باید دنبال شود، گفت: تیراندازی در مراسم‌ها و سطح شهر که جان و روح و روان بسیاری از مردم را به مخاطره می‌اندازد به یک مطالبه عمومی توسط مردم تبدیل شد که باید تا حصول نتیجه ادامه یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با تکید بر اینکه مردم نباید مطالبه‌گری دائمی خود از مسئولان را فراموش نکنند، تصریح کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های مطالبه‌گری، به دور بودن از حب و بغص شخصی سیاسی و جناحی و طایفه‌ای است، اولویت‌ها در مطالبه‌گری و عدالت در آن رعایت شود، البته در کنار مطالبه حقوق جامعه نسبت به کار‌های انجام شده از مسئولان نیز تقدیر و تشکر را داریم.

لزوم تداوم خدمات رسانی در زمینه ورزش و بهداشت و درمان

وی با بیان اینکه در خصوص جاده غیزانیه تا ایذه و ایذه به لردگان کار‌های خوبی انجام شده است، افزود: موضوعاتی شامل؛ ورزش و خانه کشتی و بهداشت و درمان نباید نادیده گرفته شوند و این خدمات باید ادامه پیدا کنند، از مسئولان مربوطه و نماینده مردم در مجلس جهت پیگیری این امور تقدیر و تشکر را داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی اظهار کرد: در نوسازی مدارس و جذب خیرین مدرسه ساز، گازرسانی به دهدز و سوسن اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است و ان شاءالله هدف‌گذاری شده هیچ مدرسه غیرمناسب و غیرشانی برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.

مشکل آب به صورت دائمی حل شود

امام جمعه ایذه در ادامه گفت: به دلیل ایجاد تنش آبی، چاه‌هایی برای حل مشکل حفر شد، اما باید این معضل به طور کامل حل شود، مطالبه دسته جمعی جواب خواهد داد، هیچ مسئولی قوای ایستادگی در مقابل مطالبه مردم را ندارد، مردم در مطالبات به حق اتحاد داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.