توفان شن وسرمای شبانه در سیستان و بلوچستان

هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان: کشاورزان مراقب سرمای شبانه باشند و شهروندان از تردد غیرضروری در محور‌های شمالی سیستان و بلوچستان خودداری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر وزش باد، سرمای هوا و یخبندان موقت شبانه نیز در روز‌های پیش رو برخی نقاط شمالی و مرکزی استان را فرا می‌گیرد که ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شود.

حیدری افزود: توصیه می‌شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از هر گونه خسارت‌های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش دام و طیور، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و کنترل ضدیخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع توفان شن و کاهش شدید دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضروری تا زمان عادی شدن شرایط خودداری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار