رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی در مراکش تأسیس می‌کند

یک روزنامه اسپانیایی گزارش داد که مراکش توافقی را برای ایجاد یک پایگاه نظامی مشترک در شمال این کشور با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «اسپانیول» گزارش داد که کشور مراکش به زودی توافقی را برای تأسیس یک پایگاه نظامی در منطقه «افسو» از توابع اقلیم «ناظور» در شمال این کشور و نزدیک به فرودگاه بین المللی «العروی» واقع در جنوب شهر «ملیلیه» با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه اسپانیایی، پروژه این پایگاه، نگرانی‌های مقامات اسپانیا را که تأسیس این پایگاه را تهدید امنیتی علیه شهر ملیلیه می‌دانند، برانگیخته است.

این روزنامه از کارشناسان اسپانیایی نقل کرده است که مسئولان اطلاعاتی خارجی نسبت به اجرای این پروژه که چیزی فراتر از توافقات سازش با کشور‌های عربی موسوم به توافق «ابراهیم» در سال ۲۰۲۰ است، هشدار داده‌اند.

این منابع ابراز نگرانی کرده‌اند که این شراکت راهبردی بین مراکش و رژیم صهیونیستی، از طریق توسعه و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین «کامیکاز»، هوانوردی نظامی مراکش را تقویت کند.

رژیم صهیونیستی یکی از صادرکنندگان بزرگ پهپاد‌های جنگی در سطح جهان به شمار می‌رود.

گفتنی است «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز ۲۴ ماه نوامبر آینده به «رباط» پایتخت مراکش سفر و طی آن یک توافقنامه دفاعی را امضا خواهد کرد.

سال ۲۰۲۰، همزمان با فشار‌های دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا، برخی از کشور‌های عربی مانند امارات، بحرین، مراکش و ... با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل و نیز جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها، روابط خود را با این رژیم عادی کرده و توافق «ابراهیم» را با آن امضا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار