توان فرار از شکارچیان متخلف در کرمان سلب شد

طی عملیات‌های جداگانه در استان کرمان، ۵ شکارچی متخلف دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت، حین پایش یک روزه مناطق به منظور پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز، ۳ شکارچی را دستگیر کردند که از متخلف اول، یک قبضه سلاح تک لول و لاشه یک قطعه کبک در منطقه خمروطوئیه اسفندقه کشف و ضبط شد.

او افزود: از متخلف دوم، یک قبضه سلاح تک لول، لاشه یک قطعه کبک و یک دستگاه دوربین شکاری در منطقه فتح آباد گدار توت اسفندقه کشف و ضبط شد.

قریشی تصریح کرد: از متخلف سوم، یک قبضه سلاح pcp و لاشه ۳ قطعه پرنده وحشی از نوع کبک در منطقه سرخو بالا اسفندقه کشف و ضبط شد.

او بیان داشت: اقدام به فرار و همکاری نکردن متخلفان با نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و توهین و هتک حرمت به محیط بانان موجب شد، متخلفان با دستور قاضی کشیک در کلانتری ۱۲ شهر جیرفت بازداشت شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت عنوان کرد: مراتب پس از تشکیل ۳ پرونده جداگانه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است

قریشی همچنین از شهروندان، طبیعت دوستان، و گردشگران خواست: برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هر گونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش دهند.

دستگیری شکارچی متخلف

همچنین جواد اماندادی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بم در حین گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید در منطقه دهبکری، موفق به دستگیری ۲ شکارچی متخلف شدند.

او بیان کرد: از این متخلفان، ۵ قطعه کبک، ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

اماندادی افزود: برای شکار غیرمجاز هر قطعه کبک وحشی مبلغ ۳ میلیون ریال جریمه تعیین شده است که براساس جنسیت پرنده به ۳ برابر افزایش خواهد یافت و متخلف باید آن را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت پرداخت کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار