هنرمند پیشکسوت تئاتر کردستان دار فانی را وداع گفت

محمد علی عبدالملکی، هنرمند کارگردان، نویسنده و بازیگر نام آشنای کردستانی در حوزه هنر‌های نمایش، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی عبدالملکی، هنرمند، کارگردان و نویسنده و بازیگر نام آشنای کردستانی حوزه هنرهای نمایش چهارشنبه شب ۲۶ آبان جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

محمدعلی عبدالملکی بیش از ۵ دهه است که در حوزه هنر نمایش فعالیت کرد و مدیریت آموزشگاه هنر‌های نمایشی ئاور سنندج را نیز عهده دار بود.

این هنرمند پیشکسوت کردستان بنیانگذار تاتر عروسکی در استان و سابقه بازیگری و نویسندگی در صدا و سیمای مرکز استان را نیز در کارنامه هنری اش دارد.

عبدالملکی که نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر ؛ در طول سالها فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی کردستان، خدمات شایانی به توسعه هنر تئاتر استان از خود به يادگار  گذاشت.

ترجمه کتاب های آتلانتا، خمره ی طلا و جواهر سرخ در حوزه نمایشنامه نویسی از آثار این هنرمند کردستانی به شمار می رود.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به همین مناسبت به خانواده زنده یاد پیام تسلیتی به شرح ذیل را صادر کرد:

از شنیدن خبر درگذشت این هنرمند خوش‌قلب و دوست‌داشتنی عمیقا ناراحت و متاسف شدیم؛ درگذشت این عزیز از دست رفته را به همه هنرمندان عرصه تئاتر و جامعه فرهنگ و هنر استان کردستان وخانواده مکرم و گرامی این هنرمند عزیز، تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای زنده یاد استاد محمد علی عبدالملکی خواهان رحمت واسعه الهی و هم‌نشینی با بهترین بندگان خدا هستیم. یاد و نام و خاطر او در حافظه مردم هنر دوست استان ما ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: هنرمند ، درگذشت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.