امام جمعه ایلام:

چرخش نخبگان از مهم‌ترین نیاز‌های مدیریت کشور است

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور در حوزه مدیریتی چرخش نخبگان در عرصه‌های گوناگون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ، گفت: با توجه به جمعیت جوان و تحصیل کرده، کشور ایران اسلامی از ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است که می‌توان از این مزیت برای بکارگیری آن‌ها در زمینه مختلف مورد نیاز کشور بهره گرفت.

او بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی تعداد مراکز آموزش عالی در اقصی نقاط کشور افزایش چندین برابری داشته است و امروز شاهدیم در دورافتاده‌ترین مناطق نیز امکان تحصیل در دانشگاه‌ها فراهم است.

امام جمعه ایلام با توجه به بیکاری تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی بر لزوم برنامه ریزی برای تعیین رشته‌های مورد نیاز بازار کار تاکید کرد.

او نقش دانشگاه آزاد را در توسعه علمی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: این دانشگاه در زمینه امکان تحصیل دانشجویان خارجی نیز باید ورود بیشتری داشته باشد چرا که جذب دانشجویان خارجی هم موجب ارزآوری شده و هم در انتقال فرهنگ و زبان فارسی به کشور همسایه عراق تاثیرگذار است.

او بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه دانشگاه ایلام طی سال‌های اخیر ورود کرده و توفیقاتی نیز داشته است.

او همچنین چرخش مدیریت نخبگان را در توسعه کشور مهم دانست و اظهار کرد: هر فرد نخبه که با انرژی جدید به مدیریت ورود کند بدون شک موجب توسعه و پیشرفت خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.