استفاده از ظرفیت کشورهای هم مرز آذربایجان غربی برای صادرات فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت هم مرز بودن استان با سه کشور همسایه برای صادرات فناوری اطلاعات استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست با سازمان نظام صنفی رایانه استان با اشاره به استفاده از حداکثر ظرفیت استان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه با آموزش و توانمندسازی شرکت‌های بومی و اعضای نظام صنفی می‌تواند در راستای توسعه حوزه فاوای استان گام بردارد.

جلیلی نژاد با اشاره به بستر فیبر نوری شهرداری ارومیه گفت: شرکت‌های استانی با استفاده از این بستر می‌توانند ارزش افزوده این زیرساخت که در معدود شهر‌های کشور اجرا شده است را افزایش دهند و موجب ایجاد اشتغال و توسعه شهر هوشمند شوند.

مدیر کل ارتباطات استان افزود: وزارت ارتباطات نیز علی الرغم تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در قالب وام وجوه اداره شده با اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از طرح‌های حوزه فاوا حمایت می‌کند.

وی افزود:تاکید بر سازوکار‌های افزایش عضویت اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و ترغیب دستگاه‌های اجرای استان برای استفاده از نرم افزار‌های بومی از دیگر حمایت‌های اداره کل ارتباطات از سازمان نظام صنفی استان و شرکت‌های بومی است.

جلیلی نژاد تصریح کرد:حرکت به سوی تولید نرم افزار‌های بومی طبق نیاز استان و فعال کردن حوزه فاوای استان، در بحث مهاجرت معکوس شرکت‌ها از مرکز نیز موثر است.

براساس این گزارش در این نشست مسائل و مشکلات اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و فعالین این حوزه در خصوص ایجاد کوریدور ارتباطی با کشور‌های همسایه با محوریت کمسیون بین الملل نصر استان، ایجاد کوریدور ارتباطی با کشور‌های همسایه با محوریت کمسیون بین الملل نصر استان، بررسی عضویت دفاتر ict روستایی بعنوان عضو سازمان، توسعه کسب و کار‌های اینترنتی، هوشمندسازی شهری و شناسایی و حمایت از فعالین خانگی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.